ויטמין C כל מה שצריך לדעת לפני שמשתמשים

אם אתם רוצים לשדרג את שגרת הטיפוח שלכם ולהעניק לעורכם מראה בריא וזוהר, ויטמין C הוא אחד המרכיבים הכי חשובים שתוכלו להוסיף לארגז הכלים שלכם.

תוכן העניינים

ויטמין C כל מה שצריך לדעת לפני שמשתמשים

ויטמין C: מבט מעמיק בנוגד החמצון החזק בעולם. זו לא הגזמה לכנות את ויטמין C כסכין שוויצרי של טיפוח העור. המרכיב מציע מגוון יתרונות, הן מיידיים והן לאורך זמן. הוא עושה הכל מהבהרת העור ועד להאטת הזמן, והופך אותו לנוגד הזדקנות חזק.

לוויטמין C יש שלושה יתרונות עיקריים

לדברי רון, כימאי מומחה בתחום. “הוא נוגד חמצון חזק, ולכן יכול להגן על העור מפני נזקי רדיקלים חופשיים. הוא עוזר לעורר את ייצור הקולגן, מפחית קמטים וקמטוטים ומחזק את העור. והוא עוזר להדכ את ייצור המלנין העודף, מה שעוזר לאזן את גוון העור ולהעלים היפרפיגמנטציה.

שמן שפתיים דיור

מהם היתרונות של ויטמין C בטיפוח העור?

ויטמין C הוא נוגד חמצון שעוזר להגן על העור מפני נזקי רדיקלים חופשיים, מסבירה ד”ר כריסטין, דרמטולוגית מוסמכת מניו יורק. “הוא גם עוזר להבהיר את העור ולשפר כתמי עור לאזן את גוון העור ותומך בייצור קולגן, עזרה שמשפרת את מראה הקמטים והקמטוטים,” היא אומרת. “על ידי הגנה מפני נזקי רדיקלים חופשיים שיכולים להתרחש כתוצאה מחשיפה לקרינת UV, ויטמין C פועל היטב בשגרת הבוקר כשהוא משולב עם קרם הגנה להגנה מושלמת.

איפה בשגרת הטיפוח שלך צריך להשתמש בוויטמין C?

בדרך כלל, עדיף להשתמש בוויטמין פעם ביום בבוקר, מומלץ למרוח על עור נקי. כריסטין ממליץ לעקוב אחרי זה בלחות וקרם הגנה במהלך היום. ניתן גם להשתמש בו בלילה על עור נקי.

אבל זה תלוי גם בסוג מוצר הטיפוח. “אם מדובר בסרום, הכי טוב להשתמש אחרי ניקוי ולפני הלחות וקרם הגנה,” אומרת ד”ר כריסטין. “מועיל להשתמש בוויטמין  בשילוב עם קרם הגנה להגנה הטובה ביותר מפני נזקי UV.

עוד על: כיצד למרוח ליפסטיק בכל פעם?

אילו מרכיבים ניתן ואסור לשלב עם ויטמין C?

אם העור שלך רגיש, עדיף שלא לשלב ויטמין C עם חומצות אחרות או רטינואידים,” אומרת כריסטין. “אבל ויטמין C תואם מאוד עם מרכיבים מרטיבים אחרים כמו חומצה היאלורונית, גליצרין וסקוואלן.

למעשה, כשהוויטמין  משולב עם נוגדי חמצון אחרים, כמו ויטמין E או חומצה פרולית, הוא יכול להציע יתרונות משופרים, עוזר לשפר את היציבות והיעילות, לפי ד”ר כריסטין. “מכיוון שוויטמין C נוטה להיות לא יציב, מרכיבים מסוימים, כמו רטינואידים או חומצות מקלפות, יכולים להפחית את היעילות ולגרום לוויטמין להתפרק או לגרום לתגובה גירויית,” היא אומרת. “אלא אם המוצר מיוצר במיוחד בשילוב עם מרכיבים אחרים, בדרך כלל עדיף להימנע מלערבב ויטמין C עם מרכיבים אחרים בשל הסיכון להפחתת היעילות והיציבות.”

על מה לשים לב בעת רכישת מוצר ויטמין C?

ישנם כמה גורמים שכדאי לקחת בחשבון. “חשוב לשקול את סוג המוצר, אם מדובר בסרום, מהות, לחות או אחר, את סוג המוצר, הריכוז והאם הוא משולב עם מרכיבים אחרים לצורך יציבות ויעילות,” אומרת ד”ר גרשיק.

לתוצאות מקסימליות, כריסטין ממליצה לחפש סרומים של ויטמין C שמכילים בין 10 ל-20 אחוז של ויטמין C טהור (חומצה L-אסקורבית). אם יש לך עור רגיש, אפשר להתחיל בריכוז נמוך יותר כדי למנוע גירויים ולהגדיל את הריכוז לפי הצורך.

לאנשים עם עור רגיש יתכן שירצו לחפש צורות אחרות של ה-ויטמין

כמו פוספט מגנזיום אסקורביל, שהוא מבסיס במים ויכול להיות פחות מגרה. “רמת ה-pH יכולה גם להיות חשובה בבחירת המוצר למי שיש עור רגיש, כאשר אנשים עם עור רגיש עשויים להעדיף ויטמין C עם pH הקרוב יותר ל-pH הטבעי של העור,” אומרת ד”ר כריסטין. “לעיתים המוצר מיוצר כך שיהיה בעל pH נמוך לעזרה ביציבות, אך ה-pH הנמוך יכול להיות מגרה, ולכן חשוב לשקול זאת אם יש לך עור רגיש.

בנוסף

כמה פורמולות של ויטמין מכילות מרכיבים מרטיבים שיכולים להוות אופציה גם לאנשים עם עור יבש או רגיש, בעוד שמוצרים אחרים משלבים מרכיבים שיכולים לטפל בעור שומני. “בדרך כלל, מוצרים של ויטמין C מכילים גם נוגדי חמצון אחרים שעשויים לעזור ליציב ולשפר תוצאות, מרכיבים מרגיעים כמו ניאצינמיד ומרכיבים מרטיבים ומוצרים כמו חומצה היאלורונית,” אומרת ד”ר כריסטין.

בלונד אפור

כפי שמסבירה הכימאית הקוסמטית מאיה, הוויטמין הוא נתרן במים, ובעוד שרבים מהקרמים והלושנים הקוסמטיים מכילים ייחודיות איכותית מבוססת מים, בסוגי פורמולות אלו הוא לא יציב ביחס לחום, לאור ולחשיפה לחמצן, וברמות pH קרובות או גבוהות מ-7. מקורות עקבות של מתכות כמו נחושת וברזל גם ידועים כפוגעניים. אף על פי שהם פחות יעילים, נגזרות של ויטמין C כמו פוספט נתרן אסקורביל ופלמיטט נתרן אסקורביל יש להם יציבות גדולה יותר,” היא מעירה.

BeautyStat Universal C Skin Refiner

אנו משתמשים באחד מרמות הוויטמין הגבוהות ביותר שזמינות במוצר קוסמטי ללא מרשם (20 אחוז ויטמין טהור),” אומר רובינסון. “יש לנו שלושה פטנטים על היכולת לאטום ויטמין C טהור כך שהוא לא מתפרק או מחמצן (רבים מהמתחרים משנים צבע לכתום או חום בשל חמצון). אנו החברה היחידה שיש לה את הטכנולוגיה הזו, הודות לפטנטים הבלעדיים.”

קנה ב-Amazon – $85

Andalou Naturals Brightening Dark Spot Corrector 

מה מכיל ב-ויטמין, במיוחד חמישה אחוזים אתיל אסקורביק אסיד, צורה יציבה של ויטמין C, ומורכב מקומפלקס ייעודי לטיפול בכתמים, שכולל תאי גזע של רימון העשירים בנוגדי חמצון,” אומרת ד”ר כריסטין. “כולל גם תמצית פטריית אלון, העוזרת לאזן את ייצור המלנין וגם קפאין, עשיר בתכונות נוגד חמצון שפועלות היטב עם ויטמין C.

קנה ב-Andalou Naturals – $30

Tammy Fender Essential C Tonic

למי שמעדיף מהות, טוניק זה משלב תערובת של מרכיבים דרום ציטרוסיים אחרים, כולל ברגמוט, קליפת תפוז וגרייפפרוט, שביחד עוזרים להבהיר את העור,” אומרת ד”ר כריסטין. “ניתן למרוח אחרי ניקוי.

קנה ב-Amazon – $60

iS Clinical’s Pro-Heal Serum

אסתטיקאית המפורסמים שאני דרדן תמיד ממליצה להשתמש בוויטמין C בבוקר כדי להנות מכל היתרונות. אני אוהבת את סרום Pro-Heal של iS Clinical מכיוון שהוא נוסחה חזקה אך עדיין מזינה מאוד לעור,” היא אומרת.

קנה ב-Amazon – $158

Sunday Riley C.E.O. Glow Vitamin C + Turmeric Face Oil

לקוחותינו מבינים את היתרונות של ויטמין C ומחפשים אותו כשהם קונים, לכן אנו תמיד מדגישים אותו,” אומרת קייט אולדהם, סגנית נשיא ליופי בסאקס פיפת אבניו. היא מציינת שמוצר זה של Sunday Riley הוא מוכר הכי טוב בסאקס לאורך זמן.

קנה ב-Amazon – $80

Kiehl’s Powerful-Strength Line-Reducing Concentrate

הדבר הטוב ביותר זה הוא שניתן להשתמש בו כל יום, והוא לעיתים קרובות משולב עם מרכיבים אחרים,” אומרת אולדהם. “לדוגמה, המוצר הזה של Kiehl’s משלב ויטמין C עם נוגדי חמצון אחרים וחומצה היאלורונית.

קנה ב-Amazon – $130

עם כל היתרונות הבריאותיים והיופי של הוויטמין, לא פלא שהוא נחשב לסופרסטאר בעולם טיפוח העור. אל תחכו יותר, הכניסו אותו לשגרת הטיפוח שלכם ותחילו לראות את השינויים.

שאלות נפוצות
ויטמין C הוא נוגד חמצון חזק שעוזר להגן על העור מפני נזקים סביבתיים ומשפר את מראה העור על ידי הבהרת כתמים ותמיכה בייצור קולגן, שמקנה לעור מראה חלק וצעיר יותר.
ויטמין C יכול להתאים לרוב סוגי העור, אך עור רגיש עשוי לדרוש נוסחה מתאימה עם ריכוז נמוך יותר או נגזרות ויטמין C שפחות מגרות.
תוצאות עשויות להשתנות, אך רוב המשתמשים יכולים להתחיל לראות שיפור במראה העור בתוך כמה שבועות של שימוש יומיומי.
ויטמין C ניתן לשילוב עם רוב המוצרים אך יש להימנע משילוב עם חומצות אקספוליאטיביות חזקות ורטינואידים מכיוון שזה עלול לגרום לעור להגיב. השילוב הטוב ביותר הוא עם נוגדי חמצון אחרים כמו ויטמין E וקרמים מגנים.
השימוש המומלץ הוא בבוקר, מכיוון שוויטמין C עוזר להגן על העור מפני נזקי קרינת UV כאשר משלבים אותו עם קרם הגנה.
חשוב לבחור מוצר שמכיל ויטמין C טהור בריכוז שמתאים לסוג העור שלך, עם שיקול לאיכות המוצר והיציבות של הוויטמין בתוך הפורמולה. אריזה אטומה לאור ואוויר תסייע לשמור על היציבות.
18 מוצרי יופי עד 20 דולר שסלבריטאים ממש אוהבים
18 מוצרי יופי עד 20 דולר שסלבריטאים ממש אוהבים
18 מוצרי יופי עד 20 דולר שסלבריטאים ממש אוהבים 18 מוצרי...
יופי מתחת למים
יופי מתחת למים: המדריך לאיפור עמיד במים
יופי מתחת למים: המדריך לאיפור עמיד במים יופי מתחת למים כל...
מברשות איפור המדריך המלא לבחירה ושימוש נכון
מברשות איפור: המדריך המלא לבחירה ושימוש נכון
מברשות איפור: המדריך המלא לבחירה ושימוש נכון מברשות איפור...
קוסמטיקה ורפואה
קוסמטיקה ורפואה: שילובים מרתקים שנפוצים ב-2024
קוסמטיקה ורפואה: שילובים מרתקים שנפוצים ב-2024 קוסמטיקה...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהלהמשיך לקנות