איך לשמור על ניקיון?

תוכן העניינים

איך לשמור על ניקיון?

ניקיון הוא חלק חשוב מאורח חיים בריא. כביסה עוזרת להסיר חיידקים הגורמים למחלות. שמירה על היגיינה אישית תעזור גם לאינטראקציות החברתיות שלך עם אחרים. בנוסף לשמירה על ניקיון, כדאי גם לשמור על ניקיון אזור המגורים, כמו הבית או הדירה. כדאי גם לשמור על ניקיון כשאתה בדרכים, כמו כשאת בעבודה או כשאת מטיילת.

לשמור על עצמך נקייה

להתקלח באופן קבוע. ניקוי הגוף שלך באופן קבוע הוא חלק חשוב משגרת היגיינה טובה. כדאי לנסות להתקלח פעם או פעמיים בשבוע, מכיוון שמקלחת פעם ביום עלולה להסתיים בעצם לייבש את העור. כדאי גם להתקלח אם בסופו של דבר מזיע הרבה, כגון אחרי אימון או אחרי בילוי של יום חם ולח בחוץ.

הקפידי לשטוף את האזורים שבהם את מזיעה הכי הרבה, כולל בתי השחי, איברי המין והשדיים. כדאי גם לשמור על כפות הרגליים נקיות ולשטוף אותן במקלחת. השתמשי במגבת ובסבון כדי לנקות בין בהונות הרגליים ומתחת לרגליים.

 לאחר שטיפת הרגליים, ייבש אותן היטב. זה עוזר למנוע מצבים כמו יבלות או כף רגל של אתלט.

חפפי את שיערך. סוג השיער שלך יקבע באיזו תדירות את צריכה לחפוף את השיער שלך. שיער עדין ודק יותר דורש לרוב כביסה תכופה יותר. שטפי את השיער כאשר הוא הופך להיות שמן וחוטי בעליל.
למצוא כמה זמן את יכולה לעבור בין שמפו עשוי לקחת קצת ניסויים, אבל זה יעזור לך לבנות את השמנים הטבעיים לשיער שלך ולשמור על השיער שלך חזק.

איך לשמור על הפנים שלך נקיות

הקפידי על היגיינת פה טובה. כדי לשמור על הפה נקי ולעודד נשימה רעננה, כדאי לצחצח שיניים פעמיים ביום. צחצוח שיניים עוזר להסיר מזון ורובד שעלולים לגרום לחורים. בנוסף לצחצוח השיניים, כדאי שתתרגלי להשתמש בחוט דנטלי פעם ביום. עוד מאמר על: איך להיראות רזה בשמלה שלך?

צחצחי שיניים לפחות שתי דקות, פעם אחת בבוקר ופעם אחת בלילה. נסי להשתמש בטיימר או להאזין לשיר עד הסוף בכל פעם שאת מצחצחת. מברשות שיניים רכות עם זיפים הן הטובות ביותר מכיוון שהן לא יפגעו בחניכיים שלך.

כאשר את מצחצחת שיניים, החזיקי את מברשת השיניים בזווית של 45 מעלות לחניכיים, וצחצחי בתנועות קצרות למעלה ולמטה.

צחצחי את החלק החיצוני והפנימי של השיניים שלך, טוחנות הגב והלשון שלך.
בחרי משחת שיניים פלואוריד. משחת שיניים עם פלואוריד עוזרת לחזק את האמייל שלך. אם תבחרי במשחת שיניים נטולת פלואוריד, היו מכוונים במיוחד לגבי שגרת היגיינת הפה שלכם. הימנעי משימוש ארוך טווח במשחות שיניים מלבינות, שכן אלו עלולות לשחוק את השיניים שלך.

רחצי את ידיך. שטיפת ידיים רגילה תשמור אותך בריא ונקי. ראשית, הרטיבי את הידיים, סגרי את הברז והקציפי את הידיים בסבון למשך 20 שניות לפחות. שטפי את הידיים תחת מים נקיים וזורמים וייבשו אותן במגבת נקייה, או הניחי להן להתייבש באוויר.

כדאי לשטוף ידיים:

  • אם הם נראים מלוכלכים בעליל.
  • לפני הכנה או אכילת מזון.
  • לפני ואחרי אתה מטפל באדם חולה.
  • לפני ואחרי טיפול בפצע.
  • לאחר ניפוח האף, התעטשות או שיעול.
  • לאחר טיפול באשפה.
  • לאחר טיפול בבעלי חיים או בפסולת בעלי חיים.
  • לאחר נגיעה במשטח שאנשים אחרים נגעו בו לעתים קרובות.

שמרי היטב על העור שלך. הקפידי לשטוף את הפנים פעמיים ביום, פעם אחת בבוקר כשאתם מתעוררים ופעם אחת כשאתם הולכים לישון. אם אתה מזיעה, שטפי את הפנים שלך מיד כדי לסייע במניעת נקבוביות סתומות.
כדאי גם לקלף את העור.

לעור בריא, כדאי לבצע פילינג פעם בשבוע. פילינג עוזר לסלק תאי עור מתים. בחרי בקרצוף פילינג עם גרגירים עגולים קטנים, מכיוון שאינכם רוצים לגרות את העור.

תטפחי את עצמך. שמרי על עצמך מטופחת כך שתיראי נקייה ומסודרת. זה אומר לשמור על המראה הכללי שלך, מהשיער שלך דרך הציפורניים ועד לבגדים שלך.
גזזי את ציפורני הידיים וגם את ציפורני הרגליים באופן קבוע עם מספריים חדות או קוצץ ציפורניים.

כיצד להשתמש בחומץ ליופי?

אם אפשר, הקפידי על ציפורניים קצרות, מכיוון שקל יותר לשמור על ציפורניים קצרות נקיות.
אין לחתוך או לקצץ את הציפורניים שלך. זה יכול להוביל לזיהום. אם יש לך לכלוך מתחת לציפורניים, השתמשי במברשת ציפורניים או במברשת שיניים ישנה כדי לקרצף אותה.

כדאי להסיר לק מתקלף כדי שהידיים שלך ייראו נקיות ומצוחצחות. כאשר הלק שלך מתחיל להישבר, הסירי אותו עם מסיר לק. או שתמרחי שוב את הלק, או השאירי את הציפורניים חשופות.

כדאי גם לוודא שהשיער שלך נראה מעוצב ומטופח היטב. תזמני גזירות שיער קבועות עם המעצב שלך כדי שהשיער שלך לא יצמח יתר על המידה או יפתח קצוות מפוצלים.

למנוע ריח גוף. ריח הגוף הוא טבעי לחלוטין, במיוחד לאחר פעילות גופנית. עם זאת, זה אדיב לאחרים, במיוחד באזורים ציבוריים כמו בית ספר או עבודה, לשמור על ריח גוף נעים. את יכולה למנוע ריח גוף רע על ידי שימוש בדאודורנט באופן קבוע, כמו גם כאשר את מתאמנת או מזיעה הרבה. יחד עם רחצה רגילה, דאודורנט יכול לעזור לשמור על ריח רענן.

דאודורנטים רבים עם אנטי-פרספירנטים מכילים אלומיניום, אשר חלק מהאנשים רואים בו מזיק לבריאות שלך. אם את מודאגת לגבי אלומיניום, נסי במקום זאת דאודורנט חלופי טבעי.
אם תבחרי, תוכלי גם ללבוש בושם או קלן. עם זאת, אל תשתמשי באלה רק כדי להסוות את ריח הגוף שלך. את יכולה למרוח בושם או קלן יחד עם דאודורנט כדי להבטיח שיש לך ריח נעים.

מאכלים מסוימים, כגון אלה המכילים גופרית כמו ברוקולי, עלולים לגרום לריח הגוף שלך לא נעים. את יכולה להימנע ממזונות אלה אם את מודאגת מריח הגוף שלך.

שמירה על אזור מגורים נקי

עשי כביסה לעתים קרובות. כדאי גם לשמור על אזור המגורים נקי ומסודר על ידי איסוף בגדים מלוכלכים על הרצפה ולוודא שהם מגיעים לפח הכביסה. לאחר מכן, עשי לך הרגל לעשות כביסה לעתים קרובות, רצוי על בסיס שבועי. זה יבטיח שיש לך בגדים נקיים זמינים בכל יום ושאזור המגורים שלך לא יהיה עמוס בבגדים מלוכלכים.

כדאי גם להקפיד לשטוף את הסדינים ואת מגבות האמבט פעם בשבוע כדי להבטיח שהם יישארו נקיים וללא חיידקים. כדאי גם לשטוף כל שמיכות, שטיחים או סמרטוטי ניקוי פעם בשבוע כדי שהם יישארו טריים וללא אבק.

את יכולה להגדיר יום אחד בשבוע “יום כביסה”, כגון יום ראשון, כך שאת תמיד עושה כביסה פעם בשבוע.

שמרי על האזור שלך מסודר ונקי. בין אם אתם גרים בבית, בדירה, או שיש לכם חדר בבית ההורים, כדאי לכם לעשות מאמץ לשמור על ניקיון האזור שלכם. משמעות הדבר היא לבצע ניקיון יומיומי כמו ניקוי אבק, טאטוא וניקוי הרצפות כדי שלא יאספו אבק או לכלוך.

כדאי גם להרים אחריך ולהניח את כל הפריטים שבהם השתמשת כדי שלא ייווצר עומס.
ייתכן שתחליטי לארגן את האזור שלך אם הוא הפך מבולגן ועמוס מדי. קיום חלל מאורגן יקל על השמירה עליו נקי ומסודר.
כאשר את מנקה את האזור שלך, את צריכה להשתמש במוצרי ניקוי יעילים. הקפידי להשתמש במוצרי ניקוי כדי לנגב משטחים ולשטוף את הרצפות. את צריכה גם להשתמש במוצרי ניקוי שטיחים כדי לנקות כל שטיחים או שטיח באזור שלך.

לשפר את היופי הטבעי שלך

ערכו לוח זמנים עבור מטלות הבית. את יכולה גם להישאר מאורגנת ולעמוד על מטלות הבית שלך על ידי קביעת לוח זמנים ועמידה בלוח הזמנים. לוח זמנים למטלות עשוי להיות אידיאלי אם יש מספר אנשים שחיים במשק הבית שלך, כגון שותפים לדירה או אחים. עלייך להקצות מטלות שונות לכל אדם או לסובב מטלות כדי שיסתיימו.

לדוגמה, ייתכן שיש לך מטלות כמו “לנקות את המטבח”, “להוציא את האשפה ואת המיחזור”, “לנקות את השירותים” ו”לטאטא את המרפסת”. לאחר מכן, עלייך להסכים לסובב את המטלות עם האנשים בביתך או להקצות כל מטלה לאדם אחד.

נסי לתת אחריות על עצמך ואחרים על ביצוע המטלות. עבודה משותפת כדי לבצע את המטלות כצוות תהפוך אותן להרבה יותר קלות להתמודדות מאשר לעשות אותן לבד.

בצעי “ניקוי עמוק” קבוע. כדאי גם לתזמן “ניקוי עמוק” של הבית או אזור המגורים. ביצוע ניקוי עמוק פעם בחודש יבטיח שהבית שלך יישאר נקי וימנע הצטברות של אבק ולכלוך.

התחילי על ידי פינוי כל האזורים בבית שלך. את צריכה גם להתחיל גבוה ולהתקדם למטה, תוך התמקדות בניקוי התקרות, הקירות והבסיסים שלך.
את יכולה גם לשאוב את הבית מלמעלה למטה ולשטוף את החלונות מבפנים ומבחוץ כדי להסיר אבק ולכלוך. את יכולה גם לנקות כל תריסים, וילונות או וילונות עם חיבור המברשת על השואב.
כדאי גם לאבק את כל המשטחים בבית עם מטלית מיקרופייבר.

הזיזו את כל הפריטים על המדפים או המדפים והקפידו לאבק את כל המשטח.
לטאטא ולנגב את הרצפות אם יש לך עץ קשה, תוך התמקדות בכל החריצים והסדקים ברצפה. כדאי להשתמש בניקוי שטיחים מקצועי עבור שטיחים מקיר לקיר.

להישאר נקייה תוך כדי תנועה

שמרי על אזור העבודה שלך נקייה. כדאי גם להתמקד בשמירה על אזור העבודה שלך נקי ומסודר. פינת עבודה נקייה תראה לאחרים שאת יכולה להיות מסודרת בעבודה ולהיראות מקצועית.

אם יש לכם שולחן עבודה במשרד בעבודה, כדאי לוודא שהוא יישאר נקי ומאורגן.

את יכולה לעשות ניקיון שבועי או חודשי מהשולחן שלך כדי להיפטר מניירות, פתקיות או ציוד משרדי שאת כבר לא צריכה. אם יש לך לוקר עבודה, כדאי לשמור עליו נקי ולהיפטר מכל העומס כדי שלא יהיה מלא או מלא בזבל. את יכולה לעשות ניקוי חודשי של הלוקר שלך כדי להיפטר מכל הפריטים שאת כבר לא צריכה או משתמשת בו.

נקי את המכונית שלך על בסיס קבוע. אם את בעלת רכב, את צריכה להרגיל את המכונית שלך לנקות היטב פעם בשבוע או פעם בחודש. עלייך לנקות את החלק החיצוני והפנים של המכונית שלך כדי שהנסיעה שלך תיראה נקייה ורעננה.

עברי על המכונית שלך והיפטרי מכל ארגזים או ניירות. כדאי גם לנגב את פנים המכונית כדי להסיר אבק או לכלוך. את יכולה להוציא את שטיחים מקיר לקיר ולנקות אותם בצורה מקצועית אם הם נראים מלוכלכים או לא מריח טרי.

כדאי גם לקחת את המכונית שלך דרך שטיפת מכוניות בשירות עצמי ולנקות אותה היטב באמצעות מים וסבון. הקפידי לייבש ולצחצח היטב את המכונית כך שהיא תיראה מצוחצחת ונקייה.

בהתאם לתקציב שלך, את יכולה לבזבז על שטיפת מכוניות מקצועית אחת לכמה חודשים כדי לשמור על המכונית שלך נקייה במיוחד.

איך להיכנס לתחרות יופי

שמרי על היגיינה טובה לאורך כל היום. כדאי גם לשמור על היגיינה טובה בעבודה וכשאתה בדרכים כדי שתראי נקייה ומסודרת. הקפידי לשטוף ידיים לפני ואחרי האוכל, כמו גם בכל פעם שאת משתמשת בשירותים. כדאי גם לנקות את הידיים לאחר השימוש בשטח ציבורי, כמו נסיעה באוטובוס או ברכבת.

כדאי גם לשמור על מראה נקי ולהראות מטופחת. אם את אוכלת מזון שמכיל שום בארוחת הצהריים, למשל, את יכולה לצחצח שיניים לאחר מכן כדי לרענן את הנשימה. אם אתם מתאמנים בהפסקת הצהריים, כדאי להתקלח כדי שתהיו רעננים ונקיים לכשתחזרו למשרד.

הישארי נקייה בזמן הנסיעה. זה יכול להיות מסובך להישאר נקייה בזמן שאת מטיילת, במיוחד אם את נוסעת לאזור שאין בו חדרי רחצה סטנדרטיים או רעיון מערבי של ניקיון. עלייך לארוז מוצרי ניקוי כדי שתהיי מוכנה ותוכלי להישאר נקייה כשאת בדרכים.

ייתכן שתחליטי ליצור ערכת טיולים שתביאי איתך כדי שתהיי מוכנה ותוכלי להישאר נקיים. ערכת הנסיעות עשויה לכלול חומר לחיטוי ידיים, מגבונים לידיים, פלסטרים, קרם הגנה ונשימה.

את יכולה גם לארוז מגבונים ומגבונים סניטריים נוספים בתיק הנסיעות שלך, כך שהם יהיו בהישג יד כאשר את צריכה אותם. במידת הצורך, עלייך לכלול גם טמפונים או רפידות כדי שיהיה לך אותם אם את מקבלת מחזור במהלך הנסיעה.

עברו לדף הבית: מוצרי טיפוח ויופי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהלהמשיך לקנות