מה זה מדיטציה?

כשאנחנו עושים מדיטציה, אנחנו מחדירים לחיינו יתרונות מרחיקי לכת וארוכי טווח: אנחנו מורידים את רמות הלחץ שלנו, אנחנו מכירים את הכאב שלנו, אנחנו מתחברים טוב יותר, אנחנו משפרים את המיקוד שלנו ואנחנו יותר טובים לעצמנו.

תוכן העניינים

מה זה מדיטציה?

מה זה מדיטציה? היא לא להפוך לאדם אחר, לאדם חדש, או אפילו לאדם טוב יותר. מדובר באימון במודעות וקבלת תחושה בריאה של פרספקטיבה. לא מנסים לכבות את המחשבות או הרגשות שלך. לומדים להתבונן בהם ללא שיפוט. ובסופו של דבר, עשויים להתחיל להבין אותם טוב יותר גם כן.

למה ללמוד לעשות מדיטציה?

בעוד שמדיטציה אינה תרופה לכל דבר, היא בהחלט יכולה לספק מרחב נחוץ בחייכם. לפעמים, זה כל מה שאנחנו צריכים כדי לעשות בחירות טובות יותר עבור עצמנו, המשפחות שלנו והקהילות שלנו. והכלים החשובים ביותר שתוכלו להביא אתכם לתרגול המדיטציה שלכם הם מעט סבלנות, קצת טוב לב לעצמכם ומקום נוח לשבת בו.

כאשר אנו עושים מדיטציה, אנו מחדירים לחיינו תועלות מרחיקות לכת וארוכות טווח. ובונוס: לא צריך שום ציוד נוסף או חברות יוקרה.

להלן חמש סיבות לעשות מדיטציה:

  • להבין את הכאב שלך
  • להוריד את הלחץ שלך
  • להתחבר טוב יותר
  • לשפר את המיקוד
  • להפחית מחשבות.

עוד מוצר מוצלח לשנת 2023: הקליקו על התמונה לרכישה:

קונסילר טארט ייחודי חום

איך לעשות מדיטציה?

מדיטציה היא משהו שכולם יכולים לעשות, הנה איך.
מדיטציה פשוטה (וקשה יותר) ממה שרוב האנשים חושבים.

לקרוא את השלבים הבאים, ולוודא שנמצאים במקום שבו אפשר להירגע בתהליך הזה, להגדיר טיימר ולנסות:

1) להתיישב
למצוא מקום לשבת שמרגיש לך רגוע ושקט.

2) להגדיר מגבלת זמן
אם רק מתחילים, זה יכול לעזור לבחור זמן קצר, כמו חמש או 10 דקות.

3) שימו לב לגוף שלכם
אפשר לשבת על כיסא עם הרגליים על הרצפה, אפשר לשבת ברגליים מקופלות, אפשר לכרוע ברך – הכל בסדר. רק לוודא שיציבים ובמצב שיכולים להישאר בו לזמן מה.

4) הרגישו את הנשימה שלכם
לעקוב אחר תחושת הנשימה שלך כשהיא נכנסת ויוצאת.

5) שימו לב מתי דעתכם נדדה
באופן בלתי נמנע, תשומת הלב שלך תעזוב את הנשימה ותשוטט למקומות אחרים. כשמתחילים להבחין שדעתך נדדה – תוך מספר שניות, דקה, חמש דקות – פשוט להחזיר את תשומת לבך לנשימה.

6) היו אדיבים למוחכם הנודד
אל תשפטו את עצמכם ואל תשפטו על תוכן המחשבות בהן אתם מוצאים את עצמכם אבודים. פשוט תחזרו.

7) לסגור באדיבות
כאשר מוכנים, להרים בעדינות את מבטך (אם עיניך עצומות, לפתוח אותן). קחו רגע ושימו לב לקולות בסביבה. שימו לב איך הגוף שלכם מרגיש עכשיו. שימו לב למחשבות ולרגשות שלכם.

זהו זה! זה הנהג זה אתם. למקד את תשומת הלב שלך, המחשבה שלך נודדת, להחזיר אותה, ולנסות לעשות את זה בחביבות ככל האפשר (כמה פעמים שצריך).

עוד על: מדיטציה לילית לשיפור השינה והנוחות הפיזית.

הסודות של יופי אמיתי

כמה עלי לעשות מדיטציה?

מדיטציה אינה מסובכת יותר ממה שתיארנו לעיל. זה כל כך פשוט… וזה מאתגר. זה גם חזק ושווה את זה.

המפתח הוא להתחייב לשבת כל יום, גם אם זה לחמש דקות.

המורה למדיטציה שרון מספרת: “אחת ממורי המדיטציה שלי אמרה שהרגע הכי חשוב בתרגול המדיטציה שלך הוא הרגע שבו מתיישבים לעשות את זה.

כי בדיוק אז חושבים שמאמינים בשינוי, מאמין בדאגה לעצמך, ולהפוך את זה לאמיתי. לא רק מחזיק באיזה ערך כמו תשומת לב או חמלה במופשט, אלא באמת הופך את זה לאמיתי.”

מחקר שנערך לאחרונה על ידי מדען המוח גילה ש-12 דקות של מדיטציה, 5 ימים בשבוע יכולות להגן ולחזק את יכולת הקשב שלך.

עוד על: מדיטציה 5 דקות.

טיפים וטכניקות למדיטציה

עברנו על מדיטציית הנשימה הבסיסית עד כה, אבל ישנן טכניקות מיינדפולנס אחרות המשתמשות בנקודות מוקד שונות מהנשימה כדי לעגן את תשומת הלב שלנו – אובייקטים חיצוניים כמו צליל בחדר, או משהו רחב יותר, כמו הבחנת בדברים ספונטניים להיכנס למודעות שלך במהלך תרגול שוטטות חסר מטרה.

אבל לכל הפרקטיקות האלה יש דבר אחד במשותף: אנחנו שמים לב שהמוח שלנו מנהל את התוכנית הרבה זמן. זה נכון. אנחנו חושבים מחשבות, בדרך כלל, ואז אנחנו פועלים.

אבל הנה כמה אסטרטגיות מועילות לשנות את זה:

איך להפוך את המיינדפולנס להרגל

ההערכה היא ש-95% מההתנהגות שלנו פועלת על טייס אוטומטי. הסיבה לכך היא שרשתות עצביות עומדות בבסיס כל ההרגלים שלנו, ומצמצמות את מיליוני התשומות החושיות שלנו בשנייה לקיצורי דרך ניתנים לניהול כדי שנוכל לתפקד בעולם המטורף הזה.

אותות ברירת המחדל של המוח האלה הם כל כך יעילים שהם גורמים לנו לעתים קרובות לחזור ולהתנהגויות ישנות לפני שאנחנו זוכרים מה התכוונו לעשות במקום זאת.

מיינדפולנס היא בדיוק ההפך מתהליכי ברירת המחדל הללו. זוהי שליטה מבצעת ולא טייס אוטומטי, ומאפשרת פעולות מכוונות, כוח רצון והחלטות. אבל זה דורש תרגול. ככל שנפעיל את המוח המכוון, כך הוא מתחזק. בכל פעם שאנו עושים משהו מכוון וחדש, אנו מעוררים נוירופלסטיות, מפעילים את החומר האפור שלנו.

אבל כאן הבעיה.

בעוד שהמוח המכוון שלנו יודע מה הכי טוב עבורנו, המוח הטייס האוטומטי שלנו גורם לנו לקצר את דרכנו בחיים. אז איך נוכל לגרום לעצמנו להיות מודעים כשאנחנו הכי צריכים את זה? כאן נכנס לתמונה המושג “עיצוב התנהגות”. זוהי דרך לשים את המוח המכוון שלך במושב הנהג. ישנן שתי דרכים לעשות זאת – ראשית, האטה של מוח הטייס האוטומטי על ידי הצבת מכשולים בדרכו, ושנית, הסרת מכשולים בנתיב המוח המכוון, כדי שיוכל להשיג שליטה.

עוד על: מדיטציה למתחילים שמות מותאמים לנשימה ורגע.

שאלות נפוצות
כן, המדיטציה מתאימה לאנשים בכל גיל ובכל שלב בחיים. ניתן להתחיל את התרגול בכל רמת ניסיון ולהתקדם בה לאורך הזמן. יתרון המדיטציה הוא בכך שהיא פשוטה לביצוע ואינה דורשת כלים מיוחדים או מיומנויות קודמות.
התרגול התוך כדי מדיטציה יכול להביא לתוצאות מרשימות רבות, כמו הפחתת סיכון לדיכאון ולדפוסי חרדה, שיפור הריכוז והזיכרון, ניהול טוב יותר של רגשות ומערכות חשיבה, והפחתת רמות התסכול והמתח.
בזמן מדיטציה, תודעת האדם מתרכזת ברגע הנוכחי ובגוף שלו. דרך האימונים והתרגול, המדיטציה יכולה להפעיל את מערכת העצבים הפרסימית (המרכזת על הרגע וההתרגעות) בנוגע למערכת העצבים הסימפטית (המגיבה לסכנות ולמצבים לחץ).
קיימים מגוון רחב של טכניקות מדיטציה, כולל מדיטציה מודרנית, כמו מדיטציה מודרך, מדיטציה מוסיקלית, ומדיטציה עם עיניים פתוחות או סגורות. כל סוג מתאים לצרכים והעדפות של האדם.
לתרגול מדיטציה ניתן להשתמש בפרקטיקות פשוטות, כגון תרגול תימכות על הנשימה, תרגול תמציתי של החשיבות והתחושות הנוכחיים, וגם תרגולים מודרכים שמכוונים את התודעה.
מדיטציה היא תרגול תודעתי המתרכז בהתעמקות והתבוננות במחשבות, רגשות ותחושות נוכחיים, ובאופן כללי, ברגע הנוכחי.
גילוי חדש טכניקות מדיטציה שמשפרות את מראה העור
גילוי חדש: טכניקות מדיטציה שמשפרות את מראה העור
גילוי חדש: טכניקות מדיטציה שמשפרות את מראה העור גילוי חדש:...
מדיטציה בישראל
מדיטציה בישראל: איך למצוא שקט במרחב התוסס
מדיטציה בישראל: איך למצוא שקט במרחב התוסס מדיטציה בישראל:...
רגיעה בשלוש דקות
רגיעה בשלוש דקות: טכניקות מדיטציה לעידן המודרני
רגיעה בשלוש דקות: טכניקות מדיטציה לעידן המודרני רגיעה בשלוש...
כיצד להשיג שקט נפשי
כיצד להשיג שקט נפשי: מדיטציה למתחילים ולא רק
כיצד להשיג שקט נפשי: מדיטציה למתחילים ולא רק כיצד להשיג...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהלהמשיך לקנות