תגידו שלום לאקנה בגיל המעבר

תגידו שלום לאקנה בגיל המעבר - פרק חדש שבו לומדים להתמודד ולהתגבר על אתגרים חדשים ומרתקים.

תוכן העניינים

תגידו שלום לאקנה בגיל המעבר: 5 דרכים יעילות לנצח אותה, על פי מומחים

שלום לאקנה בגיל המעבר הוא זמן של שינוי מהותי, ולא כולם מתקבלים בברכה. אולי חשבת שסוף סוף השארת מאחור את צרות האקנה בצעירותך, אבל מאז הוא יוצא שוב. התמודדות עם אקנה בגיל המעבר היא קשה במיוחד, לא רק בגלל הלחץ שהיא עלולה לגרום, אלא בגלל שהעור שלך שברירי משמעותית. זה אומר שהמוצרים הרצויים שלך עשויים להיות מגרים ולא ישימים יותר לעור שלך.

צלקות אקנה עם איפור

למה זה קורה?

במהלך גיל המעבר, העור שלך עובר הרבה. הוא מאבד קולגן ומושפע מהירידה באסטרוגן שחוות נשים כאשר רמות ההורמונים שלהן משתנות. רופאת העור, מישל, מסבירה כיצד ההפך מאסטרוגן, אנדרוגן, הוא האשם העיקרי באקנה בגיל המעבר.

“אקנה בתקופת גיל המעבר שכיחה למדי עקב תנודות הורמונליות המתרחשות בשלב זה של החיים”, אומרת מישל. “ככל שרמות האסטרוגן יורדות, אנדרוגנים כמו טסטוסטרון הופכים בולטים יותר, מה שמוביל לייצור מוגבר של סבום. עודף שמן זה יכול לסתום נקבוביות, וכתוצאה מכך להתפרצויות אקנה”.

רופאת העור , אנה, מסבירה שרוב הנשים בגיל המעבר עם אקנה נאלצו להתמודד עם זה לאורך כל חייהן. “רוב הנשים הבוגרות ובגיל המעבר עם אקנה סבלו מאקנה מתמשך או התקפי מאז גיל ההתבגרות”, אומרת אנה. “הסיבה העיקרית היא חוסר איזון הורמונלי עם היפראנדרוגניזם יחסי; משתנים אחרים התורמים כוללים מתח, גנטיקה, קוסמטיקה, שינויים בתזונה ושינויים באורח החיים.”

כשאנחנו בני נוער, ההורמונים שלנו נמצאים גם הם בתנופה, אבל לא באותם דרכים. זה אומר שסוג האקנה שנשים מבוגרות מקבלות אינו זהה ואי אפשר להתייחס אליו כמו לנקודות השחורות והלבן של בני הנוער. יחד עם זאת, העור שלנו נשבר בקלות רבה יותר וקשה יותר לריפוי.

אסתטיקנית המפורסמת מישל מסבירה שעור מתבגר יכול להתמודד עם הרבה יותר מעור בוגר. “את יכולה לעשות עקירות על נער וחמישה ימים לאחר מכן, לעולם לא תוכלי לדעת שהם עברו עקירות”, מסבירה המומחית. “על עור בוגר יותר הזמן הזה כמעט כפול רק בגלל שהריפוי לא יתרחש כל כך מהר.”

עוד על: 5 טעויות השיער הגדולות ביותר שאת עושה

נוסף על כך, ייתכן שהמוצרים והטיפולים שאולי הסתמכת עליהם בעבר כבר לא יהיו יעילים עבורך. “עור גיל המעבר עשוי להיות רגיש יותר, יבש או דק יותר, מה שהופך אותו פחות קליט לטיפולי אקנה שהיו יעילים בגיל ההתבגרות”, מסביר המומחית לעור.

טיפולים נקודתיים

ככל שאנו מתבגרים, העור שלנו רגיש יותר ותגובתי יותר למרכיבים הנפוצים ברוב חומרי הניקוי לאקנה. משמעות הדבר היא כי רטינואידים מקומיים ובנזואיל חמצן, למרות היותם שניים מהטיפולים המומלצים ביותר לאקנה, יכולים להיות מגרים ומייבשים אם משתמשים בהם בכמות מוגזמת. כדי לרסן את הגירוי הזה, המומחית מציעה להשתמש במוצרים אלה רק כטיפול נקודתי לפצעונים.

לחצו על התמונה לרכישת המוצר:

 תה ירוק ללא נקבוביות

“את באמת צריכה רק חצי ממה שאת חושבת שאת צריכה”, מסבירה המומחית. “בדרך זו את עדיין יכולה להשתמש בטיפולים היעילים האלה כטיפול נקודתי מבלי לייבש ולטגן את העור שלך.” הקוסמטיקאית הרפואית נופר מוסיפה כי תכשירים חדשים יותר של מוצרי אקנה עם בנזיל פרוקסיד עדינים יותר ממה שהיו בעבר, “אבל זה עדיין צריך להיות טיפול נקודתי ולעולם לא בשימוש על כל הפנים”.

תעדוף לחות

העור שלנו הופך יבש יותר ככל שאנו מתבגרים, לכן חשוב להתמקד בלחות ובמוצרים המציעים יותר לחות. “מי שנמצא בדרך כלל בשנות ה-40 לחייהם (לפעמים מבוגר או צעיר יותר) שנמצא לפני גיל המעבר, הוא חי חיים”, מסבירה נופר. “החיים עשויים לרוב להיות מורכבים משתייה ועישון. אז, הצפחה שאיתה את מתחילה הוא לעתים קרובות מאוד מיובש, מה שיוסיף לעובדה שהוא פשוט לא מתרפא באותה מהירות כמו כשהיית נערה.”

נופר מוסיפה שחיוני לטפל בעור שלך עדין יותר ככל שאנו מתבגרים. “בחרי בחומרי ניקוי עדינים ולא קומדוגניים וטיפוח העור כדי להימנע מגירוי העור”, אומרת נופר. בנוסף, יובש פני השטח יכול להוביל לייצור יתר של שמן וסבום שמחמיר את האקנה.

עוד על: מהדורת יוקרה: איך להפוך את הטיפוח לחוויה נפלאה?

עוד הוסיפה נופר “אי אפשר לרפא אקנה אם יש יובש למעלה. שמן צריך להיות מסוגל לצאת החוצה והעור צריך להיות מסוגל לקבל את הטיפול שלו”.

עור בוגר זקוק למוצרים בוגרים

“זה יכול להיות קשה למצוא מוצרי טיפוח מתאימים לאקנה בגיל המעבר מכיוון שלעור יש צרכים שונים בשלב זה של החיים”, אומרת נופר המומחית לעור. “יתר על כן, מוצרי טיפוח רבים לא מתוכננים במיוחד כדי לתת מענה לשינויים ההורמונליים הייחודיים המתרחשים במהלך גיל המעבר.”

“רוב המוצרים נגד אקנה מיוצרים לעור שמן של מתבגרים”, מסבירה. “השארת פחות אפשרויות לעור הבוגר העדין של קבוצת גיל גיל המעבר. זה הופך את הטיפול למאתגר בפרקטיקה הקלינית.”

טיפול ויופי בעור החלו להתרחב לכלול את הצרכים של עור בוגר, אך בסופו של דבר ייתכן שתצטרכי להתייעץ עם רופא עור או קוסמטיקאי כדי לקבוע אילו מרכיבים ומוצרים הם.

שאלות נפוצות
האקנה בגיל המעבר קשורה בעיקר לשינויים ברמות ההורמונים בגוף, ובפרט להגדלת יצירת הורמון הטסטוסטרון בגברים והאסטרוגן בנשים. יתר על כן, השפעת הורמונים אחרים, כגון דריכידין, יכולה לגרום להתפתחות אקנה.
כדי להפחית את ההופעה של האקנה בגיל המעבר, ניתן לנקות את הפנים והגוף באופן יומיומי עם מוצרים לניקוי העור.
כן, תזונה תקינה ובריאה יכולה להשפיע על האקנה בגיל המעבר.
התהליך של האקנה בגיל המעבר יכול להיות שונה מאד בין אדם לאדם. יתר על כן, ישנם מקרים בהם האקנה עשויה להחמיש עם עבר הזמן ולפושט לפני עלית המעבר.
במקרים רבים של אקנה בגיל המעבר, ייתכן ויהיה צורך בטיפול רפואי מקצועי.
יש להיות יצירתיים ופתוחים בעת התמודדות עם הופעת האקנה בגיל המעבר.
רשימת השקות
רשימת השקות: המוצרים החדשים והטובים ביותר בתחום היופי לחודש אפריל
רשימת השקות: המוצרים החדשים והטובים ביותר בתחום היופי לחודש...
מעבר לאנטי אייג'ינג
מעבר לאנטי אייג'ינג: גישות חדשות ליופי בכל גיל
מעבר לאנטי אייג’ינג: גישות חדשות ליופי בכל גיל מעבר...
מרגו רובי
מרגו רובי עוברת מבלונדינית ברבי לבלונדינית תות - המגמה החמה של העונה
מרגו רובי עוברת מבלונדינית ברבי לבלונדינית תות – המגמה...
השפעת המדיה החברתית על טרנדים ביופי בשנת 2024
השפעת המדיה החברתית על טרנדים ביופי בשנת 2024
השפעת המדיה החברתית על טרנדים ביופי בשנת 2024 בעידן שבו...

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהלהמשיך לקנות