מה זה אומר קוסמטיקה טבעית?

תוכן העניינים

מה זה אומר קוסמטיקה טבעית?

ההחלטה מה טבעי או לא היא קצת יותר קשה ממה שאתה יכול לדמיין. כששואלים אותי “מה טבעי?” אנשים רבים פשוט יגידו שמשהו הוא טבעי אם הוא “בא מהטבע”. תיאור זה אינו מועיל מכיוון שהמונח טבע נותר מעורפל. ברמה מסוימת, הכל בא מהטבע!

כשלוחצים עוד יותר אנשים עשויים להגיד משהו כמו “לא נוצר על ידי אנשים”.

אבל לפי ההגדרה הזו משהו כמו נפט ייחשב לטבעי וכמעט אף אחד לא מחשיב נפט לטבעי. שמן נמצא בטבע אבל אנשים לא חושבים שזה טבעי.

קוסמטיקה טבעית

בדרך כלל, המונח טבעי מתייחס למשהו הקשור לצמחים. זה עוזר לחסל מוצרים שמקורם בנפט, אבל זה גם מבטל דברים כמו מינרלים טבעיים שאנשים רבים רואים בהם טבעיים. אפילו רק לשקול צמחים זה לא מספיק מכיוון שאנשים רבים לא חושבים על צמחים GMO כ”טבעיים”.

ואז יש את הנושא של טבעי זהה. ישנם מרכיבים רבים המצויים בטבע אך ניתן לייצרם גם באופן סינטטי. האם גרסה סינתטית של חומר טבעי תיחשב טבעית? יש אנשים שיגידו כן ויש שיגידו לא.

כל זאת כדי להצביע על כך שמה שנחשב טבעי משתנה מאדם לאדם ומארגון לארגון. כמנסח בסופו של דבר יהיה תלוי בך להחליט איזו הגדרה של טבעי מתאימה לסיפור המותג ולסגנון הניסוח שלך.

הבעיה עם קוסמטיקה טבעית

הרוב המכריע של מוצרי הקוסמטיקה אינם טבעיים. הסיבה לכך היא שהטבע פשוט לא מייצר את סוגי הכימיקלים שעובדים הכי טוב כדי לפתור את הבעיות שקוסמטיקה נועדה לפתור. ישנם מעט חומרים פעילי שטח לניקוי טבעיים. גם אין הרבה מתחלבים טבעיים. באופן דומה, אין הרבה מעבים קוסמטיים טבעיים או חומרים קלאטיים או חומרים משמרים. אפילו רוב חומרי הצבע הטבעיים הקיימים בטבע אינם ניתנים לשימוש מכיוון שהם מזוהמים במתכות כבדות מסוכנות.

מחליקי שיער מומלצים

כדי ליצור מוצרי קוסמטיקה שימושיים, אתה כמעט תמיד צריך לשנות כימית מרכיבים טבעיים. השינויים המותרים במיוחד הם הבסיס לאופן שבו קבוצות שונות מגדירות טבעי. ארגונים שניסו להגדיר טבעי כוללים ממשלות, ארגונים לא ממשלתיים, קמעונאים, יצרני קוסמטיקה וצרכנים. הבה נבחן את ההגדרות הללו בהמשך.

הגדרות משפטיות של טבעי

מכיוון ששיווק מוצרי קוסמטיקה כטבעיים הוא תופעה חדשה יחסית התקנות לגביו טרם נוצרו. כרגע ל-משרד הבריאות יש את זה לומר על קוסמטיקה טבעית.

משרד הבריאות לא הגדיר את המונח “טבעי” ולא קבע הגדרה רגולטורית למונח זה בסימון קוסמטי.

זה אומר שאתה חופשי להגדיר את המונח כפי שאתה אוהב ולשווק דברים כטבעיים אם הם מתאימים להגדרה שלך. לכן, אם אתה רוצה לשקול רק רכיבים צמחיים שאינם GMO טבעיים, אתה חופשי לשווק את המוצרים שלך ככאלה.

אבל אם אתה רוצה לקחת קוסמטיקה רגילה, לשים שם כמה טיפות של תמצית טבעית ולקרוא לזה טבעי, אתה יכול לעשות את זה גם. לפחות, אם אתה ממלא רק את הנחיות של משרד הבריאות. מבחינה משפטית, הם לא הכריזו על הגדרה מחייבת למונח “טבעי”.  קראו עוד על: קונסילר מומלץ.

מוצרים אורגניים

מונח נוסף המשמש יחד עם קוסמטיקה טבעית הוא המונח “אורגני”. משרד הבריאות גם לא מגדיר אורגני אבל  יש תוכנית אורגנית למוצרים חקלאיים. תוכנית זו לא תוכננה במיוחד עבור מוצרי קוסמטיקה, אבל כמה יצרני קוסמטיקה פנו למשרד הבריאות והניעו אותם להרכיב כמה קווים מנחים של ליצירת קוסמטיקה אורגנית. קשה להשיג את הסטנדרטים שנקבעו על ידי ארגון זה ולכן יש רק כמה מוצרים שבאמת ייחשבו כאורגניים.

קמעונאים

הגדרות ארגוניות של טבעי יכולות להיות מועילות אבל אם הצרכנים לא יודעים כלום על הקבוצה שהרכיבה את התקן אז זה ישפיע הרבה פחות. סוג אחד של ארגון שיכול להשפיע באופן מהותי על ההגדרה שלך לטבע הוא קמעונאים. בישראל, קמעונאי אחד הוביל את הדרך בהגדרת טבעי. מוצרים טבעיים הגיעו עם תקני טיפוח גוף מובחרים משלהם,

אשר מונעים את השימוש במרכיבים שהם אינם מחשיבים כטבעיים. הם מצפים משווקי קוסמטיקה להתנסח בסטנדרט הזה אם הם רוצים להיות מוצגים בחנויות. קמעונאים אחרים עובדים גם הם על סטנדרטים של מרכיבים מקובלים.

כשאתה מחליט מה החברה שלך רואה כטבעי, עליך לקחת בחשבון היכן אתה רוצה למכור את המוצרים שלך.

למרבה הצער, הצרכנים קיבלו הרבה מידע מוטעה. לעתים קרובות הם נופלים טרף לפחד משיווק והפחדות לגבי כימיקלים באופן כללי. כאשר אתם מנסים לגבש מוצרים טבעיים, הקפידו לסקר את הצרכנים שלכם. ראה מה הם מחשיבים כטבעי ומה לא. זוהי פעילות מכרעת עבור כל מותג המתמקד בצרכן הטבעי.

צפו במוצר הנמכר ביותר בחברתנו:

שיער קרמי אוטומטי דונה אלקסיה 1

יצירת סטנדרט טבעי

בסופו של דבר, זה יהיה תלוי בך ובחברה שלך להמציא סטנדרט למה שאתה מחשיב כטבעי. אמנם אתה עשוי לראות בצדק הכל טבעי (אין דבר כזה על טבעי נכון?), ייתכן שהחברה שלך, הצרכנים שלך והממשלה לא יסכימו איתך.

כאשר אתה מנסה ליצור מוצרים טבעיים, סקור את הסטנדרטים השונים ואת המרכיבים שאתה רשאי לגבש איתם. רשום הנחיות ספציפיות שהחברה שלך תפעל לפיהן, כולל מידע לגביהן

  • מקורות מרכיבים
  • שינוי כימי מקובל
  • מרכיבים לא מקובלים
  • דרישות קיימות
  • דרישות הקמעונאים

לאחר שתגדיר תקן טבעי תוכל להגיע לעבודה הקשה יותר של יצירת מוצרי קוסמטיקה פונקציונליים תוך שימוש בפחות מרכיבים יעילים. זה האתגר הגדול ביותר של ניסוח טבעי ומשהו שנעסוק בפוסט עתידי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהלהמשיך לקנות