כיצד לטפל בציפורניים של התינוק שלך?

תוכן העניינים

כיצד לטפל בציפורניים של התינוק שלך?

טיפול טוב בציפורניים של התינוק שלך חשוב מאוד, רופאי עור ממליצים להורים לגזוז עבורם את הציפורניים של הילדים עד שהם מגיעים לגיל 9 עד 10 שנים, ושמירה על ציפורניים קצוצות יכולה למנוע פציעות וזיהום. טיפול בציפורניים של התינוק שלך אינו רק גזירה תכופה ונכונה, עם זאת – עליך גם לדגמן טיפול ציפורניים עבור ילדך מגיל צעיר, כמו גם לדעת כיצד להתמודד עם זיהומים ופציעות ציפורניים אחרות.

גזירת ציפורניים באצבע ובבוהן

גזרי ציפורניים בערך פעם בשבוע. ציפורניים גדלות בקצב של כ-0.1 מילימטר בכל יום. זה לא נשמע כמו הרבה, אבל זה אומר שהציפורניים של התינוק שלך יכולות לגדול מספיק תוך כמה שבועות כדי לשרוט את עצמה או אחרים בשוגג.

ייתכן שתקבל תזכורת בצורת חתך קטן, אם תיפול מאחור.

ילדים קטנים יותר עשויים להזדקק לקיצוץ תכוף יותר. לתינוקות, למשל, יש ציפורניים שצומחות מהר מאוד שאפשר לגזור אותן פעמיים בשבוע.
ציפורניים גדלות קצת יותר לאט מאשר ציפורניים, מצד שני. את כנראה צריכה לחתוך אותם רק פעם או פעמיים בחודש.

גזרי את הציפורניים ישר לרוחב. בעזרת מספריים או קוצץ ציפורניים, גזרי כמעט ישר ומעגל מעט בשני הקצוות של הציפורן. עשי זאת הן עבור ציפורני האצבע והן עבור ציפורני הבוהן. זה יקטין את הסיכוי שהפעוט שלך יפתח ציפורן, שעלולה לגרום לזיהומים.

איך לטפח ציפורניים ארוכות

אין לחתוך מתחת לגובה העור, מכיוון שזה יכול לגרום לילדך להיות נוטה יותר לקבל ציפורניים חודרניות.

לתינוקות וילדים קטנים יותר, את יכולה להשתמש במספרי ציפורניים עם אף קהה או קוצץ ציפורניים לתינוק. את יכולה אפילו למצוא קוצץ ציפורניים לתינוקות עם אורות כדי שתוכלי לגזוז את הציפורניים שלהם בזמן שהם ישנים או בלילה.

אין להשתמש בקוצץ ציפורניים למבוגרים. היזהרי מאוד כדי שלא תחתכי בטעות גם את קצות האצבעות.
אין לקצץ את ציפורני האצבעות או האצבעות של הילד על ידי כסיסתם. זה יכול להעביר מצב הנקרא herpetic whitlow, זיהום של האצבע או האגודל הנגרמת על ידי נגיף ההרפס.

החליקי את כל הקצוות הגסים עם פצירה. לאחר שגזזתם את הציפורניים, חפשו קצוות מרופטים שעלולים להישרט או להידבק במשהו כמו בד. השתמשי בפצירה או בלוח אמרי כדי להחליק את הכתמים הגסים הללו.
הקפידי תמיד למשוך את לוח האמרי לאותו כיוון בעת שיוק ציפורניים. קראו עוד על: איך להתאפר כשיש לך אקזמה?

אם אינך רוצה לגזור את הציפורניים של התינוק שלך, את יכולה אפילו להשתמש בפצירה כדי למנוע מהם לגדול יותר מדי.

השאירי את ציפורני החתול של הפעוט שלך לבד. הציפורניים מגינות על שורש הציפורן, כך שאינך צריך לחתוך אותן לאחור או לדחוף אותן למטה.

לקצץ לאחר אמבטיה או מקלחת. מים חמימים מהאמבטיה ירככו זמנית את הציפורניים של התינוק שלך. נסי לקצץ מיד לאחר אחד כך שההליך יהיה קל יותר ופחות מרתיע עבור שניכם. כבונוס, המים יכולים גם להרגיע את ילדכם.

יש ילדים שפשוט לא אוהבים גזירת ציפורניים והתקפי זריקה במבט ראשון של קוצץ. נסי לגזוז את הציפורניים כשהילד שלך ישן, אם יש לך בעיה מסוג זה.

איך להכין קרם פנים

תעשי מזה משחק. פעוטות לרוב אינם משתפים פעולה. את עשוייה לגלות שזמן קיצוץ הציפורניים מעורר התפתולים, התקפי זעם או סירובים. אחת הדרכים שבהן את יכולה להקל על גיזום ציפורניים – לך וגם על הפעוט שלך – היא להפוך את זה למשחק. קצת כיף יכול לגרום לילדכם לשכוח מהכל מה שהוא עצבני או מפחד.

את יכולה להזריק קצת כיף על ידי שירת שיר בנושא ציפורניים, את יכולה גם להעמיד פנים עם הפעוט שלך שהאצבעות שלה הן משפחה גדולה ושהציפורניים הן השיער שלהם. הסבירו שבכל שבוע, האמא, האבא והילדים צריכים ללכת לקצץ.

שימו לב גם לשפה. פעוטות עשויים להיות לא משתפים פעולה מכיוון שאת משתמשת במילה “חתוך”, שאותה הם מקשרים לכאב. בחרי במקום זאת מילה ניטרלית יותר כמו “קצץ” או “קליפ”.

חתכי כמה אצבעות ונסי שוב מאוחר יותר. אל תרגישי שאת בהחלט צריכה לגזום כל ציפורן אצבע ובוהן באותה ישיבה. אין כלל מהיר. עבור פעוטה עמידה באמת, נסי לעשות מה שאת יכולה לפני שהיא תתפתל מדי או תברח.
קצצי כמה ציפורניים ואז נסי שוב מאוחר יותר. אולי אפילו תחכי למחרת כדי להשלים את כל עשר האצבעות.

דוגמנות טיפוח ציפורניים טוב

בדקי את הציפורניים שלך לעתים קרובות. למדי את ילדך לבדוק את הציפורניים שלה מדי פעם כדי לוודא שהם בריאים, מהווים הרגל טוב. ציפורניים יכולות להראות סימנים לסוגים מסוימים של בעיות בריאותיות, כמו אם יש עליהן פסים כהים או הופכות שבירות. שני אלה הם סימנים לכך שכדאי לך לפנות לרופא עור.

התחילי את זה עם הפעוט שלך מגיל צעיר. בדקי את הציפורניים שלה תוך כדי הסבר מה את עושה, כלומר “אבא רק מסתכל על הציפורניים שלך כדי לוודא שהן בריאות. לפעמים, אם משהו לא בסדר, הציפורניים מנסות להגיד לך.”
את יכולה ללמד ילדים יותר על מה לחפש בציפורניים בריאות ולא בריאות ככל שהם מתבגרים, כמו ציפורניים מעובות או דהוי או עיוותים בצורת הציפורן.

מייבשים ומעניקים לחות. למד גם את הפעוט שלך כיצד לטפל כראוי בציפורניים לאחר גזירתן. זה כולל לוודא שהידיים והרגליים נשארות יבשות, מה שיכול להפחית את הסיכון לזיהום, וגם שהציפורניים והציפורניים נשמרות לחות.

מרחי מעט קרם על ציפורני הפעוט לאחר אמבטיה או מקלחת, במיוחד כשהאוויר יבש. זה יכול למנוע את התפצלות הציפורניים ואת סדקי הציפורניים.
כמו קודם, הסבירי מה את עושה, כלומר “עכשיו רק נשים מעט קרם על כל ציפורן. זה שומר על בריאות הציפורניים כך שהן לא יסדקו”.

היפטרי מציפורניים כמו שצריך, מיד. ציפורן היא חתיכת עור קטנה וקרועה בקצה הציפורן. הם נפוצים אך עלולים לכאוב ואם מסירים אותם בצורה לא נכונה, עלולים להוביל לזיהום בציפורן או בעור שמסביב. בדקי את האצבעות והבהונות של הפעוט שלך עבור ציפורניים והסר אותן בבטחה.

שטפי תמיד את הידיים ואת הידיים של הפעוט במים וסבון לפני שתנסו להיפטר מציפורן, כדי להפחית את הסיכוי לזיהום.

לעולם אל תנשכי או תקרעי ציפורן. במקום זאת, גזרו את העור הנוסף בעזרת זוג מספריים קטן או קוצץ ציפורניים נקי. מרחי קצת משחה אנטיביוטית על האזור לאחר מכן.

שוחחי עם הפעוט שלך באמצעות הליך זה, במיוחד אם היא חרדה. הרגיעו אותה שגזירת הציפורן לא תזיק ושהיא צריכה לרדת, כלומר “אל תדאגי מתוקה. אנחנו רק צריכים להוריד את החתיכה הקטנה הזו – זה לא יזיק בכלל”.

איך לקבל אישיות מושכת

אל תבחרי או תלעסי את הציפורניים שלך. יש הרבה הרגלים רעים שעלולים לפגוע בציפורניים באצבעות וברגליים. ליטוף בציפורן הציפורן, נשיכה ולעיסה, או מציצה תכופה באצבע או אגודל עלולים לגרום לזיהומים או לעיוות של הציפורניים. נסי לעצב הרגלים טובים בכך שלא תעשי אף אחד מהדברים האלה, תוך כדי ללמד את הפעוט שלך להימנע מהם.

נשיכה או קטיפה בציפורן יכולה להוביל לעיוות, במיוחד כאשר שורש הציפורן מושפע. ציפורניים אלו יגדלו בצורת רכס או גלי.
עור פגום סביב הציפורן כתוצאה מנשיכה או מציצה עלול לחשוף את הפעוט שלך לזיהום, הנקרא פרוניכיה. זה מתרחש כאשר חיידקים חודרים לגוף ועלולים לגרום לנפיחות, רגישות והצטברות מוגלה.

טיפול בזיהומים ואבולציות

השרו ציפורן נגועה במי מלח חמימים. הפעוט שלך עלול לסבול מפרוניכיה אם את מבחינה באדמומיות, נפיחות או היווצרות של מורסה סביב אחת הציפורניים שלה. זהו זיהום חיידקי. זה בדרך כלל לא רציני, אבל צפי בזה מקרוב כדי שירפא את זה בשעה טובה.

זיהומים בתוך ומסביב לציפורניים לרוב יחלימו מעצמם. עם זאת, את יכולה להשרות את האצבע הנגועה במי מלח חמימים כמה פעמים ביום. זה יקדם ריפוי.

השתמש במים חמים, לא במים חמים. בדוק את המים לפני השימוש בהם על הפעוט שלך.

פני לרופא אם הזיהום מתפשט או אם יש מורסה. עקבי מקרוב אחר זיהומי ציפורניים וקחו את הפעוט שלכם לרופא אם אתם שמים לב שהזיהום מתחיל להתפשט. שימו לב גם לשלפוחיות קטנות מלאות מוגלה שנוצרות במרכז הזיהום. אלו הן מורסות וייתכן שיהיה צורך לנקז אותן.

רופא יכול לטפל בזיהום באמצעות אנטיביוטיקה ואולי גם על ידי ניקוז מוגלה מהאצבע. אל תנסי לטפל בעצמך במורסות או לנקות אותן, מכיוון שהדבר עלול לגרום לסיבוכים ולהחמיר את הזיהום.

איך להיראות נקייה

פני לרופא לבדיקת ציפורניים עיוורות. פליטה היא כאשר ציפורן אצבע או בוהן מופרדות באופן חלקי או מלא מהמיקום הרגיל שלה, בדרך כלל מפציעה. ילד עלול לתפוס בטעות מסמר אצבע על שטיחים או לטרוק מסמר בדלת המכונית, למשל. מצב מסוג זה עשוי להזדקק לטיפול רפואי חירום, במיוחד אם יש נזק למיטת הציפורן.

קחי את הפעוט שלך לרופא או למרכז רפואי לקבלת טיפול. ייתכן שהיא תצטרך לקבל תפרים או שהרופא יצטרך להסיר את הציפורן, להחזיר אותה למקומה או לתקן את מיטת הציפורן.

הישאר במעקב אחר טיפול המעקב וודא שאתה מביא את ילדך לכל הפגישות. היה מוכן להתקשר שוב לרופא אם יש לה בעיות.

שמרי את האזור הפגוע מורם, אפשרי. אצבע עם ציפורן עקומה עלולה להיות כואבת במשך כמה ימים לאחר הפציעה. יתכן שיחלפו מספר ימים עד שהפצע ירפא לחלוטין ויותר זמן עד שהציפורן תצמח בחזרה – 6 חודשים לציפורן אצבע ואולי 12 עד 18 חודשים לציפורן בוהן. טיפול טוב בפצע בבית יעזור להאיץ את תהליך הריפוי הזה.

בבית, נסו לשמור את האזור הפגוע מורם על כרית בכל פעם שהילד שוכב במשך שלושת הימים הבאים. זה יפחית את הנפיחות.

בצעי את הוראות הרופא שלך. סביר להניח שהרופא שלך יקבל הנחיות כיצד עליך לטפל בכל תחבושות ומשככי כאבים לאחר פליטה. עקבי אחר אלה בקפידה ככל שאת יכולה ותמיד תן תרופות בדיוק לפי ההוראות.

השאירי את התחבושת של הילדה, ואם יש לה תפרים, אל תיתן לאזור להירטב. כסו את היד או הרגל הפגועים בשקית ניילון כשהיא מתרחצת.

באופן כללי, עלייך להסיר את התחבושת ולנקות בעדינות את הפצע פעמיים ביום לאחר 24 עד 48 השעות הראשונות. ניתן למרוח שכבה דקה של וזלין או ג’לי נפט על הפצע ולכסות בתחבושת טפלון. החליפי לפי הצורך.
פעלי לפי הוראת הרופא שלך לגבי תרופות.

אל תיתן לילדך שתיים או יותר תרופות נגד כאבים בבת אחת, אלא אם כן הרופא הנחה זאת במפורש. לעולם אל תיתן גם לאף אחד מתחת לגיל 20 אספירין, שכן זה נקשר לדלקת חמורה של הכבד והמוח, או תסמונת שיפון, בילדים ובמתבגרים.

עברו לדף הבית: מוצרי טיפוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהלהמשיך לקנות