כיצד להסיר מיליה מתחת לעין?

תוכן העניינים

כיצד להסיר מיליה מתחת לעין?

מיליה נראים קצת כמו פצעונים לבן, אבל הם למעשה ציסטות קטנות הנגרמות על ידי חתיכות כלואות של החלבון קראטין. הם כמעט תמיד לא מזיקים לחלוטין מבחינה רפואית, אבל כשהם מתחת לעיניים – שהיא נקודה נפוצה למיליה – יכול להיות די מתסכל בגלל איך שהם נראים.

למרות שבדרך כלל זה בסדר לתת למיליה להיעלם מעצמן, את יכולה לנסות שגרה מתחת לעיניים שעשויה לעזור להאיץ את התהליך. לאפשרויות הסרה מיידיות יותר, פני לרופא או לרופא עור.

ניקוי מיליה מתחת לעיניים

שטפי את הפנים עם תכשיר ניקוי עדין פעם או פעמיים ביום. התיזי את הפנים שלכם במים פושרים, ואז עסי בעדינות בכמות קטנה של תכשיר ניקוי פנים היפואלרגני. שטפי את חומר הניקוי במים קרירים, ולאחר מכן יבשי את פניכם במטלית רכה.

הזמן הטוב ביותר לשטוף פנים הוא בערב לפני השינה. את יכולה גם לשטוף בבוקר, במיוחד אם רופא העור שלך ממליץ על כך. לחלופין, את יכולה פשוט להשתמש במים פושרים ובמטלית נקייה כדי לנגב בעדינות את הפנים שלך בבוקר.

השתמשי באדים מהמקלחת או מהכיור כדי לרכך את העור. עשי זאת לאחר שטיפת הפנים שלך. אם התקלחת, תני לאדים להצטבר בחדר האמבטיה שלך והסתובבי שם במשך 5-10 דקות. לחלופין, מלאי את הכיור במים חמים, השעיני את פניכם מעליו ועטפי מגבת על הראש למשך 5-10 דקות.

מיליה אינן נגרמות מנקבוביות סתומות, אך מתן לאדים לפתוח את הנקבוביות שלך עשוי להקל על פילינג תאי עור מתים המכסים את המילים.
קיטור גם מרכך את העור שלך, מה שהופך את הפילינג לקצת יותר קל.

איך לשמור על הפנים שלך נקיות

תעשי פילינג בעדינות מתחת לעיניים עם מטלית חמה, לחה ורכה. לאחר שתסיימי עם טיפול הקיטור, העבירי מטלית נקייה מתחת למים חמימים וסחטי החוצה את העודפים. שפשפי בעדינות את האזור מתחת לעיניים למשך 1-2 דקות, תוך שימוש בתנועה מעגלית ולחץ קל. שטפי את הפנים במים קרירים, ולאחר מכן יבשי אותם במגבת נקייה.

אל תשפשפי כל כך חזק שתגרום לאדמומיות או אי נוחות. המטרה שלך היא להסיר תאי עור מתים מאזור המילייה, לא לנסות לשפשף את המילייה!
פילינג כל יומיים, אלא אם כן רופא העור שלך ממליץ לעשות זאת בתדירות גבוהה יותר או פחות.

יש למרוח תרופה טבעית כמו דבש או מי ורדים, אם תרצי. גם לדבש וגם למי ורדים יש תכונות אנטי-מיקרוביאליות ועשויים לעודד מיליה להיעלם מהר יותר. למסכת דבש פשוטה, מרחי כמות קטנה של דבש מתחת לעיניים, הניחי לה לשבת 15 דקות, ואז נגבי אותה לחלוטין עם מים פושרים ומטלית רכה.

לחלופין, את יכולה להכין מסכות דבש עם מרכיבים כמו כורכום, שמן שקדים, אלוורה או שיבולת שועל.
למסכת פנים של מי ורדים, ערבבי יחד כפות של יוגורט רגיל ודבש, ואז ערבבי פנימה כמה טיפות מי ורדים. כמו במסכת דבש רגילה, השאירי אותה על הפנים שלך למשך 15 דקות לפני שתנגב אותה.
אין הוכחות אמיתיות לכך שמסכות טבעיות כמו אלה יעזרו להיפטר ממיליה, אבל גם לא סביר שהן יגרמו לבעיות כלשהן.

הסתירי את המילייה עם איפור היפואלרגני אם תרצי. אם את רוצה להסתיר את המילים בזמן שאת מטפלת בהם, השתמשי באיפור קל משקל, היפואלרגני שלא יסתום את הנקבוביות שלך על תאי העור שלך. הסירי את האיפור לחלוטין כאשר את שוטפת את הפנים שלך בערב. קראו עוד על: איך לגרום לאייליינר להיראות רך?

כמויות קטנות של איפור מסתיר לא אמורות להשפיע על משך הזמן שהמילייה תחזיק מעמד. עם זאת, הדבקה על כמויות כבדות של איפור עשויה לגרום למיליה להיצמד זמן רב יותר.

טיפוח פנים

התייעצות עם רופא עור

אין לבחור, לתקוע או לנסות להסיר מיליה, במיוחד ליד העיניים. את לא יכולה “לפוצץ” מיליות כמו פצעונים (מה שאסור לעשות בכל מקרה), וניסיון לעשות זאת עלול לשבור את העור ולגרום לזיהום או צלקות. אמנם אפשר להסיר מיליה בעצמך עם מחט מעוקרת, פינצטה ומחלץ קומדון, אבל בהחלט אסור לנסות את זה עם כל מיליה שנמצאת ליד העיניים שלך.

הסיכון לפציעת העין שלך עם מכשיר חד פשוט גדול מכדי להסתכן.
תחשבי פעמיים לפני שאת מנסה להסיר מילים שאינן ליד העיניים שלך. גם אם תעקר כראוי את הכלים שלך כדי להפחית את הסיכון לזיהום, עדיין יש סיכוי שתגרמי להצטלקות. תמיד בטוח יותר לראות שרופא יסיר מיליה.

החילי תרופה מקומית OTC עם אישור הרופא שלך. עשי זאת אם את מעדיפה טיפול רפואי על פני מסכה טבעית. תמיד עדיף להתייעץ עם רופא העור או הרופא המטפל לפני השימוש בכל אחת מהאפשרויות הרבות הזמינות ללא מרשם.

הם יעזרו לך לבחור את האפשרות המתאימה לצרכים הספציפיים שלך ולהימנע מאינטראקציות או תופעות לוואי פוטנציאליות של תרופתיות.
השתמשי רק בטיפולים המסומנים במיוחד לשימוש ליד העיניים. גם אז, היזהר במיוחד שלא להכניס אף אחת מהתרופות לעיניים שלך.
טיפולים מקומיים אלה כוללים לרוב אחד מהמרכיבים הבאים: חומצות אלפא הידרוקסיות; חומצה סליצילית; רטינול.

טפלי מיליה עם רטינואידים מקומיים שנקבעו. שוחחי עם רופא עור על האפשרות לטפל במיליה באמצעות רטינואידים מקומיים. אקטואלי פירושו קרם או ג’ל שאת שם על גבי העור שלך, ולא תרופה שאת בולעת. אם הרופא שלך רושם רטינואידים מקומיים, סביר להניח שתצטרכי למרוח את הרטינואיד על המילייה כל יום במשך מספר שבועות. קראו עוד על: איך להתעורר יפה?

רטינואיד הוא הצורה הפעילה של ויטמין A.
זכרי שזה קוסמטי בלבד, מכיוון שהמיליות אינן מזיקות למעשה, אז את יכולה פשוט לחכות שהן ייעלמו.

עברי “פירוק” או טכניקות הסרה מכניות דומות. סביר להניח שהרופא או רופא העור יסיר מיליה באמצעות תהליך הנקרא “הורדת גג”. הם ייצרו פרוסה זעירה בעור שלך ממש ליד כל מיליה, ולאחר מכן השתמשו במחלץ קומדון ו/או בפינצטה כדי לצייר ולמשוך את המילים החוצה דרך פתח העור.

זהו הליך עדין ביותר כאשר נעשה בכל מקום ליד העיניים. השאירי את זה תמיד למקצוענים, או פשוט עזבי את המילייה בשקט.

דנו בטיפולים חלופיים כמו קריותרפיה או אבלציה בלייזר. ניתן, במקרים מסוימים, להסיר את מיליה בשיטות שאינן חילוץ ידני. אלה פחות סבירים כאשר המיליות נמצאות ליד העיניים שלך, מתוך דאגה לתאונות שעלולות לגרום לנזק לעיניים.

טיפולים חלופיים עשויים לכלול:

  • קריותרפיה, שבה מקפיאים את המיליות בעזרת כלי קטן ומיוחד.
  • אבלציה בלייזר, שבעצם “מזנקת” את המילייה עם קרן אור ממוקדת.

טיפול פנים טבעי תרופות סבתא

התמקדות בסבלנות ומניעה

עזבי את מיליה בשקט אם הם לא מפריעים לך פיזית או רגשית. אלא אם כן הם נדבקים, ככל הנראה בגלל שאת מתגרדת או מרימה בהם, מיליה אינן מזיקות פיזית לחלוטין. לכן, להשאיר אותם לבד היא כמעט תמיד ההמלצה הרפואית המתאימה. בדרך כלל הם יחלפו מעצמם תוך שבועיים עד 6 חודשים.

עם זאת, אם יש לך מיליה בולטות מתחת לעיניים שלך (או במקום אחר) גורמת לך למצוקה רגשית, זה סביר להסיר אותן לרווחתך. ספרי לרופא שלך אם זה המקרה שלך.

אל תדאגי לגבי מיליה על ילודים או תינוקות. בערך מחצית מכל התינוקות מפתחים לפחות כמה מיליה על פניהם במהלך ששת החודשים הראשונים לחייהם. לא ברור בדיוק למה זה קורה, אבל זה נורמלי לחלוטין וכמעט תמיד לא מזיק לחלוטין. המילייה תעבור כמעט בוודאות מעצמה בסביבות גיל 6 חודשים.

לעולם אל תנסי להסיר מיליה מתינוק בעצמך, ואל תצפי למצוא רופא לגיטימי שיעשה זאת. הסיבה היחידה שרופא עשוי לשקול להסיר מיליה היא אם הם אדומים, נפוחים ואולי נגועים.

שמרי על העור שלך כדי להפחית את הסבירות לחלות במיליה. אין דרך מובטחת למנוע מיליה, אבל להיות אדיב לעור שלך עשוי להוריד את הסיכויים שלך. טיפול נכון בעור עשוי גם להפחית את הסיכון לאקנה ולמצבים חמורים יותר כמו סרטן העור. בנוסף לשגרת הניקוי, האידוי והפילינג מתחת לעיניים,

נקטי בצעדים כמו:

  • מריחת קרם הגנה בכל פעם שאת יוצאת מהבית.
  • חבישת כובע רחב שוליים כדי להרחיק את השמש מהפנים שלך.
  • הסרת איפור ביסודיות בזמן השינה.
  • פנייה לרופא שלך התייחסה לטיפול המתאים לכל שפשופים או כוויות קלות על העור שלך. מיליה יכולה לפעמים להופיע באזור של ריפוי העור.

עברו לדף הבית: מוצרי טיפוח ויופי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהלהמשיך לקנות