לקוחות יקרים, תודה על אהבתכם! נותנים לכם חזרה קופון הנחה של 10% עם הקוד 'Love'

כיצד טיפולי נשירת שיער התפתחו עם הזמן?

תוכן העניינים

כיצד טיפולי נשירת שיער התפתחו עם הזמן

טיפולי נשירת שיער משחר הימים, גברים ונשים נלחמים בשיער דליל עם מספר עצום של טיפולים ופרוטוקולים מוזרים. במאה ה-21, אולי פיצחנו את הקוד ועצרנו את מהירות הנשירה באמצעות מדע וחדשנות פורצי דרך.

3700–4000 לפני הספירה: תרופות עתיקות

במצרים העתיקה, שמן קיק ושמן שקדים שימשו לעתים קרובות לקידום צמיחת שיער. “הם היו משתמשים גם בתבשילים העשויים מתמרים, כפות כלב ורגלי חמור”, אומרת מנתחת הפנים הפלסטית יעל,. בהודו, הייתה להם גם מסורת של עמידה על הראש כדי להגביר את זרימת הדם לקרקפת כדי לשפר את נשירת השיער, מוסיפה רופאת העור והשיער.

כיצד לתקן שיער פגום

375–50 לפנה”ס

תבלינים, סלק, מור וכמה מרכיבים מאיר עיניים כמו שתן שימשו בתקופה היוונית-רומית, כאשר שיער היה אינדיקטור לנעורים, עושר ומעמד. “הרופא היווני המפורסם היפוקרטס האמין שתערובת של תבלינים, צואת יונים, חזרת, סלק ואופיום יכולה לרפא נשירת שיער, שסבל ממנה בעצמו”, אומרת הדוקטור.

750–1000 לספירה: תמצית צמחים

בסין של המאה ה-8 נטחנו שמן חריע, רוזמרין, שורש פו-טי ועשבי תיבול סיניים שונים יחד עם חלקי בעלי חיים ושימשו כשיקוי לצמיחת שיער. ברחבי סקנדינביה, ויקינגים מאותגרים זקיקים היו משפשפים צואת אווז על ראשם בתקווה להצמיח גדילים חדשים. הילדגרד שחי בגרמניה של המאה ה-12, כתב על תרופה להתקרחות שקראה להשאיר שומן דוב ואפר על הקרקפת “לזמן רב”.

שנות ה-1800: יהירות ויקטוריאנית

כמו המצרים הקדמונים, הוויקטוריאנים השתמשו בשמן קיק, בשמן שקדים ובטוניקה עדינה, אך גם הסתמכו על עיסויי קרקפת קפדניים כדי לקדם את זרימת הדם. כובעי לילה משי הוצגו גם כדי להילחם בחיכוך ולמזער את נשירת השיער.

עוד על: מה זה קוקטייל מסקרה?

שנות ה-30–1950

השיקום המודרני חוזר לעבודה שנעשתה ביפן בשנות ה-30, אך רק בשנות ה-50 נולד ניתוח השתלת שיער. “רופא עור בשם ד”ר נורמן  גילה שזקיקי שיער יכולים לשרוד כשהם עוברים מאתר אחד לאחר”, אומרת רופאת העור דוריס.

 “בהתחלה, התוצאות נראו לא טבעיות בכך שגושי זקיקים, הנקראים פקקים, הונחו תוך התייחסות מועטה לקו השיער הטבעי או למראה הסופי.”

שנות ה-90–2000

ניתוח השתלת שיער התפתח בשנות ה-90 עם השתלות יחידת זקיקים, כאשר “זקיקי התורמים מוסרים כרצועה מלאה מאזור של צמיחה בריאה”, מסביר מנתח הפנים.

“חילוץ יחידות זקיקים, טכניקה שבה נקטפים שתלים בנפרד באמצעות אגרוף קטן, הופיעה בשנות ה-2000.”

איך לבצע עיצוב שיער מתולתל באופן טבעי

היום: גלולות + טסיות דם

למרבה המזל, כיום איננו מסתמכים על תערובות מיושנות על בסיס בעלי חיים, אלא אנו משתמשים בגורמי גדילה מעוררי זקיקים. “תוכנית טיפול עשויה לכלול זריקות פלזמה עשירות בטסיות דם, תרופות מקומיות, תוספי מזון, שינויים תזונתיים ולייזרים”.

הרופאים עשויים לרשום תרופות כמו פינסטריד ומינוקסידיל מקומי. לאחרונה, מינוקסידיל פומי במינון נמוך הופיע גם כפתרון יעיל לצמיחת שיער.

עברו לדף: קטגוריות יופי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהלהמשיך לקנות