כיצד לדעת אם הקוסמטיקה שלך מכילה עופרת?

תוכן העניינים

כיצד לדעת אם הקוסמטיקה שלך מכילה עופרת?

מאז שנות ה-90, היו כמה גלים של דאגה ציבורית לגבי תוכן לידים בקוסמטיקה, בדרך כלל בעקבות דיווחי חדשות, מיילים המוניים או פוסטים ברשתות חברתיות. צריכה מוגזמת של עופרת היא דאגה בריאותית לגיטימית, ואם הכמויות המיקרוסקופיות שעשויות להיות בשפתון שלך מדאיגות אותך, אולי כדאי שתחפשי קוסמטיקה נטולת עופרת. אז איך הקוסמטיקה שלך מכילה עופרת? ומה מותר?

עם זאת, התהליך אינו פשוט כפי שאתה עשוי לחשוב.

בין אם את מסוגלת לקבוע אם הקוסמטיקה שלך מכילה עופרת או לא, את צריכה גם להחליט עד כמה הנוכחות האפשרית שלו באיפור שלך צריכה להדאיג.

שמן קוקוס לשיער

 

עוד על: גוונים בשיער.

זיהוי מקורות אפשריים של עופרת

דעי את מגבלות העופרת עבור תוספי צבע. בישראל, למשרד הבריאות  יש סמכות מוגבלת להסדיר קוסמטיקה, אך הוא יכול להסדיר באופן חוקי תוספי צבע בקוסמטיקה (כמו גם מזון ותרופות).

תוספי צבע דורשים אישור מוקדם לפני שניתן יהיה לייצר או למכור את המוצרים באופן חוקי בישראל.

למרות שישנן כמה וריאציות, המגבלה האופיינית לעופרת בתוסף צבע היא 20 חלקים למיליון, וזה בגדר פרמטרים בטוחים מוכרים בשימוש רגיל.

השתמשי בצבעי שיער פרוגרסיביים בזהירות, ורק לפי הכוונה. רוב מוצרי צבעי השיער, ובמיוחד צבעי שיער פרוגרסיביים שמכהים את צבע השיער לאורך זמן, משתמשים בתוספי צבע הכפופים לאישור משרד הבריאות. הם בדרך כלל מכילים אצטט עופרת,  מותר להם להחזיק בריכוזים גבוהים בהרבה של עופרת ממה שמותר בדרך כלל לתוספי צבע.

משרד הבריאות טוען כי כאשר משתמשים בו כמתוכנן, תכולת העופרת המוגברת במוצרים אלו אינה מהווה דאגה בריאותית מכיוון שהמוצר אינו חודר לגוף. עם זאת, המוצרים חייבים להכיל תווית מיוחדת זו על האריזה:
“זהירות: מכיל עופרת אצטט. לשימוש חיצוני בלבד.

חובה לדעת: איך לגדל ריסים?

הרחיקי את המוצר הזה מהישג ידם של ילדים. אין להשתמש על קרקפת חתוכה או משופשפת. אם מתפתח גירוי בעור, הפסיקי את השימוש. אין להשתמש לצביעת שפמים, ריסים, גבות או שיער. על חלקים בגוף מלבד הקרקפת. אין להיכנס לעיניים. עקבו אחר ההוראות בקפידה ושטפו ידיים היטב לאחר השימוש.”

שקלי את האפשרויות עם שפתון. שפתון הוא הסיבה השכיחה ביותר לדאגה לגבי עופרת במוצרי קוסמטיקה, שכן נראה שהודעות דוא”ל, כתבות חדשותיות והודעות לעיתונות לגבי עופרת בשפתון עושות את הסיבוב בגלים כל מספר שנים.

משרד הבריאות ערך בדיקות משמעותיות ואינו מודאג מהממצאים. עם זאת, הוא מצא עופרת כמעט בכל שפתון שנבדק.

החלקים האחרים של מאמר זה מכילים מידע נוסף על תוכן עופרת בשפתון. אולם מבחינה מעשית, ככל שהשפתון שלך כהה יותר (במיוחד אדום), כך גדל הסיכוי שיהיו לו כמויות גדולות יותר של עופרת בפיגמנטים.

חימר לשיער
מציאת עופרת בקוסמטיקה

אל תצפי למצוא עופרת ברשימה בין המרכיבים. השפתון שלך יכול להכיל עופרת מבלי לציין זאת על מרכיבי האריזה מכיוון שעופרת אינה נחשבת למרכיב.

כלומר, יצרנים אינם מוסיפים בכוונה עופרת כחלק מתהליך הייצור. במקום זאת, עופרת נחשבת ל”מזהם” הקיים בכמויות עקבות בחומרי הבסיס ובפיגמנטים המהווים את המוצר.

את יכולה גם לחפש רשימות ומסדי נתונים הניתנים לחיפוש המתוחזקים בעיקר על ידי ארגונים שפועלים לסילוק עופרת ורעלים פוטנציאליים אחרים ממוצרי צריכה.

עוד על: איך לנקות את הגב?

זכרי כי תכשירי הקוסמטיקה משתנים באופן קבוע וללא אזהרה מוקדמת, כך שהרשימה של אחד עשר (מתוך 33 מוצרים) שעברו את הגיוס במהלך הבדיקות של הקמפיין לקוסמטיקה בטוחה ב-2007 כנראה כבר לא מדויקת. חפשי מידע עדכני במידת האפשר.

פני ליצרן. גם אם יצרן הקוסמטיקה שלך לא נדרש לרשום כמויות עקבות של עופרת במוצרים שלו, ייתכן שהוא ביצע בדיקות (או היה מודע לתוצאות בדיקה) שקבעו תכולת עופרת כלשהי. הם גם לא צריכים לחשוף את המידע הזה לך, אבל זה לא יכול להזיק לשאול.

מספר גדל והולך של חברות קוסמטיקה גאות לפרסם שהמוצרים שלהן “נטולי עופרת”, אבל שוב אין הגדרה ברורה למונח זה.

הקליקו על התמונה לרכישת המוצר:

שפתון עמיד למים מאט

האם כמות עקבות כלשהי של עופרת נחשבת? כמה בדיקות צריך לעשות? מי ביצע את הבדיקה? את יכולה להרגיש בטוחה יותר לגבי בחירת מוצרים המפורסמים נטולי עופרת, אבל את לא יכולה להיות בטוחה לחלוטין בגלל היעדר סטנדרטים מבוססים ומשותפים.

קראו עוד על: כיצד ליישם את הבסיס והקונסילר בצורה נכונה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהלהמשיך לקנות