איך לשמור על היגיינה טובה?

תוכן העניינים

איך לשמור על היגיינה טובה?

היגיינה טובה יכולה לעזור לך להרגיש טוב יותר ולהיראות יפה יותר. זה בסדר אם את  לא יודעת מאיפה להתחיל, או אם את צריכה עזרה בהתמודדות עם שינויים שעובר הגוף שלך. נשים צעירות רבות עוברות את זה! היגיינה מצוינת היא קלה כמו להישאר נקיים, להקפיד על הרגלים יומיומיים טובים ולתרגל שגרת יופי נקייה. אז איך לשמור על היגיינה טובה?

להישאר נקייה

להתקלח או להתרחץ כל יום. חיידקים ניזונים מהזיעה ותאי העור המצטברים על הגוף שלך במהלך היום – זה מה שגורם לריח הגוף. התקלחי כל יום והשתמשי בסבון עדין כדי לשטוף את הלכלוך של היום.

יש לשטוף ולייבש בזהירות את כפות הרגליים, הפנים, הידיים, בתי השחי והתחתון.

בנוסף לאמבטיה או המקלחת היומית שלך, קחי אחת אחרי האימון או תזיעי כדי לשמור על עור נקי.

שמן קיק לשיער

זה לא ממש משנה אם את מתקלחת בלילה או בבוקר; זו העדפה אישית.

אל תשתמשי בסבון כדי לנקות את החלקים הפרטיים שלך; זה יפריע לאיזון הכימי הטבעי שלך שם למטה. נקי סביב הירכיים הפנימיות שלך וסביב הפות שלך עם סבון עדין, אבל פשוט שטפי את החלקים החיצוניים והפנימיים של הפות שלך (החלק החיצוני של הנרתיק שלך) במים חמים.

הנרתיק שלך טוב בניקוי עצמו עם הפרשות טבעיות (הנוזל הצלול שמגיע מהנרתיק שלך)

דאודורנט ובושם אינם מחליפים רחצה או מקלחת יומיומית מאוד חשוב לשמור על היגיינה טובה.

שמפו וטיפוח השיער שלך. שטפו את השיער בשמפו 2-3 פעמים בשבוע. שטיפת השיער שלך לעתים קרובות מדי מסירה את השמן הטבעי ועלולה להפוך את השיער שלך יבש.

בחרי שמפו ומרכך שמתאימים לך – בין אם השיער שלך יבש, שומני, מקורזל, חלק או מתולתל, ישנם מוצרים רבים שתוכל לנסות.

הרטיבו את השיער במים חמימים. שפכו כמות של רבע גודל של שמפו לתוך כף היד ועסו אותו (לא חזק מדי) לתוך הקרקפת ומטה עד קצות השיער. לשטוף את השיער ואז למרוח מרכך, להשתמש יותר לשיער יבש ופחות לשיער שמן. תני לזה לשבת בשיער שלך במשך כמה דקות בזמן שאת מנקה את הגוף שלך, ואז שטפי אותו היטב.

שפתון פיגמנט גבוה עמיד למים

לרכישת המוצר הקליקו על התמונה:

שפתון עמיד למים
שפתון עמיד למים

אם השיער שלך נהיה שומני ליד הקרקפת לאחר יום או יומיים, שטפי את השיער מדי יום או כל יומיים באמצעות שמפו עדין. השתמשי במרכך רק על קצות השיער שלך, לא על הקרקפת. השתמשי במוצרי עיצוב “לא שומניים” או “ללא שמן”.

שטפו את הפנים פעמיים ביום. השתמשי במים חמימים ובחומר ניקוי עדין ולא שוחק כדי לשטוף את הפנים שלך בבוקר ולפני השינה. השתמשי רק בקצות האצבעות שלך כדי לעסות את חומר הניקוי על העור שלך – שימוש במטלית או ספוג יכול להיות מגרה. אל תשפשפי את העור שלך חזק. שטפו במים חמימים, וטפחו (אל תשפשפו) את העור יבש עם מגבת נקייה.

עוד על: איך להיראות יפה עבור בחור?

הימנע ממוצרים שמקלפים את העור או מכילים אלכוהול. אל תשתמש בסבון רגיל. מוצרים אלה קשים מדי עבור הפנים שלך.

אם העור שלך מתקלף, מגרד או יבש, מרחי כמות בגודל אגורה של קרם לחות לפנים. אם העור שלך מרגיש מגורה מאוד או נהיה שומני בקלות, השתמש במוצרים לעור רגיש.

 

כמו כן, שטפו את הפנים לאחר אימון או הזעה.

לבשו בגדים נקיים. את לא בהכרח צריכה לכבס את הבגדים שלך בכל פעם שאת לובשת אותם, אלא תמיד ללבוש בגדים ללא כתמים, קמטים וריחות עליהם. אם אתם מלכלכים את הבגדים שלכם או מזיעים בהם, שטפי אותם לפני שתלבשו אותם שוב. לבשי תחתונים רעננים וחזייה טרייה כל יום.

החליפי גרביים לפי הצורך לנוחות וכדי למנוע ריחות רעים. זה יכול להיות יותר מהיום, או שזה יכול להיות פחות אם תלבש אותם רק לכמה שעות ברחבי הבית ללא נעליים.

החליפי מצעים מדי שבוע, או לעתים קרובות יותר אם את מזיעה הרבה במהלך הלילה. החליפי את הציפית שלך מדי שבוע או כל 2-3 ימים אם יש לך עור שמן.

הרטיבו את הידיים במים חמים, ואז הקציפו סבון בידיים למשך 20 שניות לפחות – הקפידו לשטוף את פרקי הידיים, בין האצבעות ומתחת לציפורניים. שטפו היטב את הידיים ואז ייבשו אותן במגבת נייר, וסגרו את המים בעזרת הנייר.

סחבי איתך מוצרים קטנים. הכינו ערכת מיני היגיינה לשמירה בארנק או בתרמיל. הביאו חבילה של מנטה לנשימה, מסטיק או בקבוק קטן של מי פה לאחר הארוחות. ארוז מראת נסיעה קטנה, חיטוי ידיים, דאודורנט, ומסרק קטן לשימוש יומיומי.

פתיחת תלתלים שיער

יש היגיינת טובה. אם את חולה, חשוב להקפיד על היגיינה טובה כדי להגן על אחרים. כסו את הפה כשאתם משתעלים או מתעטשים. שטפו את הידיים הרבה, במיוחד לאחר שיעול או התעטשות. אם את מקיאה או סובלת מחום, הישארי בבית והיתרחקי מאחרים.

תרגול טיפוח טוב

השתמשי בדאודורנט מדי יום. זה נורמלי שיש ריח גוף, במיוחד מתחת לזרועותיך. בתי השחי שלך מזיעים באופן טבעי יותר ברגע שאת עוברת את גיל ההתבגרות, ושיער בבית השחי יכול ללכוד זיעה וחיידקים.

לבשי דאודורנט כל יום כדי להרגיש ולהריח רענן. ישנם המון סוגים שונים של דאודורנט – רול און, ספריי, סטיק, וכאלה עם או בלי אנטי-פרספירנט (מפחית הזעה ומכסה ריח). חלקם מבושמים ואחרים ללא ריח. זה תלוי בך איזה סוג לבחור.
דאודורנטים שונים משווקים לגברים ולנשים, אבל בעצם הדבר היחיד ששונה הוא איך הם מריחים.

עברו לדף: שפתונים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהלהמשיך לקנות