איך להתאפר כשיש לך אקזמה?

תוכן העניינים

איך להתאפר כשיש לך אקזמה?

אקזמה עלולה לגרום לעור אדמומי, יבש ומגרד באופן כרוני שיכול להפוך אותו למאתגר להתאפר. אז איך להתאפר כשיש לך אקזמה? המכונה גם אטופיק דרמטיטיס בגלל הדמיון שלה לתגובה אלרגית, אקזמה מתרחשת בדרך כלל באופן מתמשך. עם זאת, אין סיבה שלא תוכלי להתאפר למרות מצב העור שלך!

השתמשי במוצרים שיצמצמו את הסיכון לתגובה אלרגית, תרגלי את טכניקות האיפור הנכונות, ועשי את המיטב כדי להרגיע את העור כדי ליצור משטח חלק ואחיד.

שימוש במוצרים הנכונים

השתמשי בתכשיר ניקוי עדין ללא ריח. בשמים וצבעים עשויים לגרות את העור שלך עוד יותר, אז שטפי את הפנים עם תכשיר ניקוי עדין נטול ריח. הקציפי בעדינות את פנייך במים חמים ושפשפי את פנייך בקצות האצבעות, ולאחר מכן שטפו אותן ביסודיות. הימנעי משפשוף קשוח של העור שלך – זה לא יהפוך אותו לחלק יותר, וזה עלול לגרות את העור שלך יותר.

לחות פעמיים ביום. אקזמה עלולה לגרום לעור יבש ומתקלף, אז שמרי על העור שלך חלק ולח ככל האפשר על ידי לחות באופן קבוע. בחרי בקרם לחות עשיר ולא קומדוגני (לא יסתום את הנקבוביות). מרחי אותו על הפנים שלך פעמיים ביום לאחר אמבטיה או מקלחת כשהעור שלך עדיין לח.

הסוואה של אדמומיות ודלקת עם מוצרי קוסמטיקה על בסיס מינרלים. השקיעו במוצרי קוסמטיקה המכילים אבקת סיליקה, טיטניום דו חמצני ותחמוצת אבץ. מרכיבים מינרלים אלו יכולים לעזור להסתיר את האדמומיות והדלקת הקשורים לאקזמה.

מוצרים המבוססים על מינרלים גם נוטים פחות להכיל מים. מוצרים על בסיס מים חייבים להכיל חומרים משמרים כדי למנוע צמיחת חיידקים, שעלולים לגרות את העור שלך.

איפור מעושן עדין

השתמשי במוצרים המפחיתים גירוי. חלק ממוצרי קוסמטיקה – המכונים קוסמטיקה – כוללים מרכיבים המפחיתים דלקת. זוהי אפשרות מצוינת אם יש לך אקזמה. חפשי מרכיבים אנטי דלקתיים כמו ניאצינמיד ונוגדי חמצון.

חפשי מוצרים היפואלרגניים. רכשי מוצרים המסומנים כהיפואלרגניים, או בעלי סיכוי נמוך יותר לגרום לתגובה אלרגית. זה חשוב מאוד, במיוחד עבור מוצרים שמתפשטים על כל הפנים כמו קרם לחות או בסיס.

בחרי מוצרים נטולי ריח וצבעים.

בחרי איפור עם SPF 15 ומעלה. הגני על העור שלך מהשמש מבלי להוסיף שכבות נוספות של מוצר. בחרי קרמי לחות או איפור המכילים קרם הגנה של SPF 15 לפחות.

תגידי לא לשימר. מוצרים שימריים יכולים לשפר כתמים יבשים ואזורים בעייתיים, אז התרחקי ממוצרים המכילים שימר. שימר יכול גם לגרום לגירוי בעור, ולכן עדיף להימנע אפילו באזורים של עור צלול.

תעשי ניסוי וטעייה. מכיוון שאטופיק דרמטיטיס היא כמו תגובה אלרגית, מציאת המוצרים הנכונים עשויה להיות כרוכה בניסוי וטעייה. אם מוצר חדש גורם להתלקחות באקזמה או לאדמומיות, גירוד או דלקת, זרוק אותו. שימו לב אילו מרכיבים הוא הכיל ונסו להימנע ממרכיבים אלו.

נסי מוצרים אחד בכל פעם עד שתמצאי מוצרים שמרגיעים את העור שלך מבלי לגרום לגירוי או תגובה אלרגית.

נסי להשתמש רק במוצרים בודדים בכל פעם כדי להפחית את הסיכון לתגובת עור. בחרי קרם לחות, בסיס ואיפור מדגיש ועזבי את זה.

אם מוצר גורם לגירוד, אדמומיות או גירוי, הפסק מיד להשתמש בו.

בדקי כל מוצרי עור חדשים לפני השימוש בהם על הפנים שלך. טפטפי כמות קטנה של המוצר על האמה פעמיים ביום למשך 4 ימים. אם אין לך תגובה באתר הבדיקה, זה אמור להיות בסדר להשתמש על הפנים שלך.

מריחת איפור במומחיות

השתמשי בבסיס קרם התאוששות. במקום לנסות פילינג חריף על כתמים קשקשים, השתמשי בקרם מזין כדי לתקן ולהגן על העור שלך.

זה ייצור משטח חלק ובריא יותר לאיפור. הימנעי ממותגים המשתמשים במרכיב ביסמוט אוקסיכלוריד, שעלול לגרום לגירוי.

מרחי איפור בקצות האצבעות. טפחי את האיפור על העור בקצות האצבעות. מברשות איפור יכולות להחזיק חיידקים שעלולים להחמיר את העור שלך, וצחצוח איפור על כתמים קשקשים עלולה להשאיר את האיפור לכוד בפתיתים.

השתמשי בקצות האצבעות שלך לשליטה טובה יותר ויישום נקי יותר.

תמיד שטפו ידיים קודם!

איפור עיניים עדין

השתמשי בבסיס קרם ובקונסילר. אבקות עלולות להיתפס באזורים מתקלפים ולהדגיש בעיות עור. השתמשי במקום זאת בבסיס קרם ובקונסילר, שניתן לערבב טוב יותר על פני אזורים בעייתיים.

מרחי תחילה את קרם הלחות או קרם ההתאוששות, ולאחר מכן השתמשי באצבעותיכם כדי למרוח בעדינות קרם בסיס. מעקב עם טפטפות קטנות של קונסילר מעורבב באזורים בעייתיים.

השתמשי בברונזר במקום סומק. כדי לכסות או לנטרל כתמים אדומים, השתמשי בברונזר באזורים שבדרך כלל היו תופסים את השמש – במיוחד עצמות הלחיים. סומק יכול להגביר את האפקט החזותי של אדמומיות, אבל ברונזר יעניק לך זוהר שקוע.

עוד על: כיצד להשתמש במייבלין?

אפשר גם לנסות קונסילר מתקן צבע ירוק על אזורים אדומים. ירוק נוטה לבטל את האדמומיות.

הגדירי את עיניכם עם תוחם ג’ל ומברשת שטוחה. השתמשי בתוחם ג’ל ולא בעיפרון כדי שלא תצטרך למשוך בעור שלך כל כך, מה שעלול לגרום לגירוי. השתמשי במברשת תוחם שטוחה כדי לדחוף את התוחם לתוך הריסים שלך.

העפעפיים שלך רגישים מאוד. אם את משתמשת בצללית, בחרי צבעים בהירים יותר עם גימור מט – סביר להניח שהם יגרמו פחות. שקלי להשתמש רק באיילינר ומסקרה ולהימנע לחלוטין מצלליות.

השתמשי בשפתון מרגיע. במידת האפשר, בחרי בשפתון המכיל חומצה היאלורונית. זה שומר על הלחות בעור מבלי לגרום לגירוי. התרחקי משפתון עם גימור מט אם יש לך אקזמה סביב הפה.
חלופה עדינה לשפתון היא שפתון טבעי.

הדגישי את העור הבריא שלך. אם יש לך אקזמה רק באזור אחד של הפנים שלך, הדגישי את השאר! אם האזורים הבעייתיים שלך נמצאים מסביב לעינייך, השקיעי בתוחם שפתיים ושפתון איכותיים והדגשי את המראה שלך עם פה מפוצץ.

אם יש לך עור יבש ומתקלף על הסנטר, לכו על מראה דרמטי יותר בעיניים.

שיפור העור שלך כאשר יש לך אקזמה

אל תשרטי! העור שלך עלול לגרד, אבל אל תגרדי אותו. זה יכול להחמיר את מצב העור שלך ואפילו לגרום לזיהומים בעור. אם אינך יכולה למנוע מעצמך להתגרד, נסי לכסות את האזור בקומפרסים קרירים ורטובים או ללבוש כפפות.

איפור ערב

נקטו באמצעים מיידיים לשיפור הגירוד – השתמשי באנטי-היסטמין או אלגרה, או מרחי תחליב קלמין או קרם הידרוקורטיזון 1% על האזור.
עבור גירוד חמור, פני לרופא שלך לקבלת טיפול רפואי.

השתמשי במכשיר אדים בחדר השינה שלך. אוויר פנימי יבש עלול להחמיר התקלפות וגירוד. קבלי מכשיר אדים לחדר השינה שלך כדי להוסיף לחות לאוויר. הקפידי לשמור על מכשיר האדים שלך נקי כדי שלא יצמח עובש או חיידקים.

פני לרופא שלך לקבלת טיפול רפואי. מכיוון שאקזמה היא כרונית – מתמשכת וחוזרת על עצמה – עלייך לפנות לרופא שלך לעזרה. הם יכולים להפנות אותך למומחה עור, או רופא עור, במידת הצורך.

טיפולים רפואיים מסוימים יכולים לעזור לנקות או לשפר את העור שלך, וליצור משטח חלק וברור יותר לאיפור.

פני לרופא שלך לטיפול מיד אם יש לך סימנים לזיהום בעור, כגון כאב, נפיחות, אדמומיות או חום, או הפרשות מוגלתיות.

נסי קרם תרופתי כדי להפחית דלקת. שאלי את הרופא שלך אם קרם או משחה קורטיקוסטרואידים עשויים לשפר את מצבך. תרופות מרשם זה יכולות להפחית את האדמומיות והגירוד כתוצאה מדלקת. חשוב להשתמש בתרופה זו רק לפי ההוראות כדי למנוע נזק לעור שלך.

נסי למנוע התלקחויות עם מעכבי קלציניורין. כמה תרופות מקומיות משפיעות על המערכת החיסונית שלך ויכולות לסייע במניעת התלקחויות של אקזמה כאשר מורחים אותן על העור. תרופות כמו tacrolimus (Protopic) ו-pimecrolimus (Elidel) עשויות להיות אופציה עבורך אם יש לך אקזמה חמורה.

יש להם כמה תופעות לוואי חמורות, ולכן משתמשים בהם לאחר שאפשרויות אחרות נכשלו. שוחחי על אלה עם הרופא או רופא העור שלך.

הורידי את רמת הלחץ שלך. מתח וחרדה עלולים להחמיר התלקחויות של אקזמה. נסי יוגה, מדיטציה, נשימות עמוקות, הליכה – כל דבר שעוזר לך להירגע. אם יש לך אורח חיים מלחיץ בגלל בית הספר או המשפחה, תרגל מדיטציית מיינדפולנס או למד מיומנויות ניהול מתח.

שוחחי עם חבר או בן משפחה על מה מלחיץ אותך. את יכולה גם לסמוך על יועץ בית הספר, דמות כנסייה או המאמן שלך.

עברו לדף הבית: מוצרי טיפוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהלהמשיך לקנות