איך להגיע לעור חלק ובהיר?

תוכן העניינים

איך להגיע לעור חלק ובהיר?

לעור שלך יש עבודה קשה – הוא מגן על כל מה שנמצא בתוך הגוף שלך מפני חיידקים, לכלוך ותנאי מזג אוויר קשים שבהם את נתקלת על בסיס יומי. אז איך להגיע לעור חלק ובהיר? לא פלא שזה יכול להיות קצת מחוספס או מעצבן מדי פעם!

כדי לשמור על העור שלך צלול וחלק ככל שאת יכולה, שמרי על שגרת טיפוח קבועה ונקטי בצעדים בסיסיים כדי למנוע נזק לעור. אם העור שלך נוטה במיוחד להתפרצויות, ייתכן שהרופא או רופא העור שלך יוכלו לעזור.

יסודות טיפוח עור הפנים

בחרי חומר ניקוי עדין המתאים לסוג העור שלך. העור יכול לנוע בין יבש לשמנוני ובכל מקום ביניהם. כשאת בוחרת תכשיר ניקוי, בחרי אחד שמתאים לסוג העור שלך כדי שתוכלי לתת לעור שלך את הסוג הנכון של TLC. כתוב על הבקבוק אם זה לעור שמן, לעור יבש, לעור מעורב או לכל סוגי העור.

לדוגמה, אם יש לך עור יבש ורגיש, בחרי תכשיר ניקוי לחות ללא צבעים ובשמים. הימנעי מחומרי ניקוי המכילים מרכיבים קשים או מייבשים, כמו אלכוהול או חומרים עפיצים.
אם העור שלך שומני, חפשי תכשיר ניקוי עדין על בסיס סבון שנועד להסיר לכלוך ושמנים מהעור שלך.

אם את נוטה להתפרצויות, בחרי בתכשיר ניקוי המכיל מרכיבים הנלחמים באקנה כמו חומצה סליצילית או בנזואיל פרוקסיד.

כיצד להשתמש במי ורדים לעור יפה

שטפי את הפנים פעמיים ביום. במהלך יום רגיל, כל מיני דברים גסים יכולים להצטבר על העור שלך, לסתום את הנקבוביות שלך ולהוביל לגירוי. כדי לשמור על העור שמח ובריא, שטפי את הפנים בבוקר ובלילה. חשוב במיוחד לשטוף אותו בלילה, מכיוון שאת מסירה חיידקים, לכלוך, מוצרי איפור או טיפוח ומזהמים אחרים שאולי הצטברו על העור שלך במהלך היום.

חשוב גם לשטוף את הפנים שלך בכל פעם שאת מזיעה, מכיוון שהזעה עלולה לגרות את העור ולסתום את הנקבוביות שלך.
אלא אם כן הזעת או הפנים שלך מלוכלכות במיוחד, נסי להקפיד על שטיפת פנים לא יותר מפעמיים ביום. שטיפה מוגזמת עלולה לגרות את העור.
כדי למנוע התייבשות וגירוי העור, שטפי במים קרירים או פושרים והשתמשי באצבעותיכם כדי למרוח את תכשיר הניקוי. תמיד יבשי את הפנים שלך במקום לשפשף אותם.

העניקי לחות לעור שלך לאחר שטיפתו. שטיפה יכולה לייבש את הפנים שלך. מרחי תמיד קרם לחות עדין לאחר שניקת את העור שלך, כשהוא עדיין מעט לח. זה יעזור לך לשמור על זוהר רענן ומטופל, למזער קווים עדינים ולמנוע דלקות ופצעונים. כמו כן, מומלץ למרוח קרם לחות לפני שמתאפרים. בחרי קרם לחות ללא צבעים, בשמים, אלכוהול ומרכיבים קשים אחרים.

עוד על: איך להרגיש יפה?

חפשי “לא קומדוגני” או “לא יסתום נקבוביות” על התווית.
השמש עלולה להזיק לעור שלך ולהזדקן בטרם עת, אז שימו קרם לחות עם מקדם הגנה מפני השמש של לפחות 30 דקות לפני היציאה החוצה במהלך היום.

פילינג כמה פעמים בשבוע כדי להחליק את העור שלך. פילינג מדי פעם יכול ליישר את העור ולהפחית חספוס וכתמים. עם זאת, פילינג לעתים קרובות מדי יכול להיות קשה על העור שלך, אז אל תיסחפי מדי. נסי להשתמש בטיפול פילינג עדין 2-3 פעמים בשבוע, והפחיתי את התדירות אם אתם חווים פצעונים, יובש או גירוי.

אם את משתמשת בטיפולים כלשהם לאקנה, דברי עם הרופא או רופא העור שלך לפני שתנסי פילינג. חשוב להיות עדין עם העור שלך כדי להימנע מהחמרת פצעונים.

רופאי עור רבים ממליצים על פילינג כימי, מכיוון שהם עדינים יותר לעור שלך מאשר פילינג או פילינג מכאני אחר. אם יש לך עור יבש, נסי פילינג חומצת חלב. לעור שמן או נוטה לאקנה, פילינג חומצה סליצילית עשוי להועיל.

ניתן גם לקלף בעדינות על ידי שפשוף קל של הפנים עם מטלית רכה ומים פושרים. השתמשי בתנועות מעגליות קלות והימנעי מהאזורים הרגישים סביב העיניים שלך. לעולם אל תשפשפי או תלחצי חזק, מכיוון שזה יכול לגרות את העור שלך!

כיצד להשתמש בביצים לעור ולשיער

טיפול באקנה בבית

הפחת את הלחץ על העור שלך כדי למזער גירוי והתפרצויות. כל סוג של לחץ על העור שלך, במיוחד על הפנים שלך, יכול להוביל להתפרצות של פצעונים. אוזניות וטלפונים סלולריים עלולים לגרום להתפרצויות, וכך גם כובעים. אם החולצה שלך צמודה מדי בצוואר, את עלולה לפתח שם אקנה.

באופן דומה, תיק גב יכול להפעיל לחץ על הגב שלך, ולגרום להתפרצות אקנה. הימנעי ככל האפשר מלבישת בגדים או שימוש בפריטים שעלולים לשפשף או לגרות את העור באזורים מועדים לאקנה.

לדוגמה, נסי לשים את הטלפון על הרמקול במקום להרים אותו לראש. את יכולה גם להפחית לחץ וגירוי סביב הפנים והאוזניים על ידי שימוש באוזניות במקום אוזניות גדולות.
אם את נוטה לקבל פצעונים על הצוואר שלך, נסי ללבוש חולצות עם צווארונים רפויים ונושמים שאינם מתחככים בצווארך.
לבישת תיק גב יכולה לתרום להתפרצויות אקנה על הגב שלך, אז נסי להשתמש בתיק כף יד או לשאת חפצים בזרועותיך לפעמים במקום זאת.

הרחיקו את הידיים מהפנים כדי להימנע מהחדרת חיידקים ולכלוך. זה יכול להיות ממש קשה להימנע מלגעת בפנים שלך. עם זאת, למרבה הצער, משחק עם הפנים שלך יכול להכניס חיידקים, שעלולים להיכנס לנקבוביות שלך ולהוביל לדלקת ופריצות.

אם את נוטה לגעת הרבה בפנים שלך, נסי להיות מודע לזה. חפשי משהו אחר לעשות עם הידיים שלך כאשר הדחף מגיע, כמו לשחק עם כדור מאמץ או להכניס את הידיים לכיסים.

מכיוון שהימנעות מוחלטת ממגע פנים היא כמעט בלתי אפשרית עבור רוב האנשים, הדבר הבא הטוב ביותר שאת יכולה לעשות הוא לשטוף את הידיים לעתים קרובות עם מים וסבון. אם הידיים שלך נקיות, יש לך פחות סיכוי לקבל חיידקים על הפנים שלך בפעם הבאה שאת נוגעת בהם!

שטפי אזורים מכוסי אקנה עם תכשיר ניקוי עדין פעמיים ביום. זה כבר רעיון טוב לשטוף את הפנים שלך פעמיים ביום, אבל זה יכול גם לעזור לשטוף כל אזור שיש בו אקנה בזמן שאת נמצאת בזה. פשוט השתמשי בידיים, במים ובחומר ניקוי עדין. שטפי את השיער כל יום אם יש לכם אקנה בקרקפת או לאורך קו השיער.

הימנעי משימוש בקרצוף או בחומרי ניקוי המכילים מרכיבים קשים או מייבשים, כמו אלכוהול או בשמים.
את עלולה להתפתות לשפשף את הפנים או לנסות לייבש את האקנה בעזרת חומרים עפיצים (חומרי ניקוי שמפרקים שמנים), אבל גירוי או ייבוש העור שלך עלולים להחמיר את האקנה.

השתמשי במוצרי טיפוח ללא שמן כדי למנוע סתימת נקבוביות. פצעונים מתפתחים מנקבוביות סתומות, אז היזהרי מקרמים שמנוניים או שמנוניים וקרמים שיכולים להעיף את הפנים שלכם. בעת בחירת מוצרים, חפשי מוצרים שאומרים “לא קומדוגניים”, “לא יסתום את הנקבוביות”, “ללא שמן” או “על בסיס מים”, מכיוון שמוצרים אלו נוטים פחות לסתום את הנקבוביות שלך. אם אתם לובשים איפור, ודאי שזה לא קומדוגני וגם נטול שמן.

אפילו איפור שנוסח כדי לא לסתום את הנקבוביות שלך יכול לגרום להתפרצויות אם תשאירי אותו יותר מדי זמן. אם את מתאפרת, תמיד תשטפי אותו לפני שאת הולכת לישון.

צמצם למינימום נקבוביות סתומות עם מוצרי חומצה סליצילית. חומצה סליצילית היא תרופת אקנה ללא מרשם שניתן לקבל ככביסה או כטיפול עזיבה. חפשי ריכוז של 0.5% מלכתחילה, ואז התקדמי לריכוזים גבוהים יותר אם זה לא עובד.

אם את משתמשת בטיפול עזיבה, מרחי אותו על האזורים שבהם יש לך אקנה פעם ביום ושפשפי אותו בעדינות פנימה. אם את משתמשת בשטיפה או סבון, צרי קצף והחליקי אותו בעדינות על האזור הפגוע. עם האצבעות. שטפי אותו ביסודיות כשתסיימו.

חומצה סליצילית עלולה לגרות אזורים רגישים כמו העיניים, הפה והחלק הפנימי של האף. היזהרי להימנע מהאזורים הללו כאשר את מיישמת את הטיפול.

איך לשפר את העור לעור יפה

להרוג חיידקים ולהסיר תאי עור מתים עם בנזואיל פרוקסיד. בנזואיל מי חמצן עוזר להילחם באקנה על ידי הרג חיידקים על פני העור שלך ובנקבוביות שלך. זה גם מסיר תאי עור מתים ושמן שעלולים לסתום את הנקבוביות שלך. התחילי עם ריכוז של 2.5%. כמו חומצה סליצילית, הטיפולים מגיעים בשטיפות וקרמים להשאיר.

בנזואיל מי חמצן יכול לפעמים לגרום לגירוי, אז בדקי אותו באזורים קטנים אחד או 2 של העור שלך במשך 3 ימים כדי לראות איך את מגיבה אליו. אם זה לא גורם לבעיות רציניות, נסי ליישם אותו על שטח גדול יותר.

השתמשי בחומצות אלפא הידרוקסיות (AHA) לדלקת. AHAs מסירים עור מת שעלול לסתום את הנקבוביות שלך ולהוביל להתפרצויות. הם גם מפחיתים דלקת ומעודדים צמיחת עור חדשה. השילוב יכול לעזור לתת לך עור חלק יותר. כמה AHAs נפוצים לחפש הם חומצה לקטית וחומצה גליקולית.

חומצה לקטית היא אפשרות מצוינת אם את רוצה לדבוק בטיפולים טבעיים. זוהי חומצה עדינה המופקת מחלב מותסס.

חלק מהאנשים חווים תופעות לוואי כגון נפיחות, צריבה וגרד בזמן השימוש ב-AHA, במיוחד בריכוזים גבוהים יותר. זה עשוי גם להגביר את הרגישות שלך לאור השמש או לגרום להיפרפיגמנטציה (הכהה או שינוי צבע של העור). היזהרי והקפידי על ריכוזים נמוכים יותר עד שתדע כיצד המוצרים הללו ישפיעו עליך.

הימנעי מלפוצץ או לסחוט פצעונים כדי למנוע צלקות. זה בהחלט מפתה לפוצץ פצעונים. אולי אפילו שמעת מישהו אומר שכדאי לך. עם זאת, עדיף פשוט להשאיר את הפצעונים שלך בשקט. אם את מקפיצה אותם, את עלולה להסתיים עם צלקות במקום. כמו כן, אם את מקפיצה פצעון, את מכניסה חיידקים לפנים שלך, שעלולים לגרום ליותר פצעונים ודלקות בעור.

אם יש לך פצעון ענק שאת צריכה להיפטר ממנו במהירות, דברי עם הרופא שלך. ייתכן שהם יוכלו לנקז בעדינות את הפצעון במשרד שלהם או לתת לך זריקת סטרואידים, שיכולה לכווץ במהירות את הפצעון.

נסי טיפולים טבעיים אם הטיפולים הכימיים קשים מדי. מרכיבים טבעיים רבים, כמו דבש או שמן תה, פועלים כאנטי-מיקרוביאליים, מה שהופך אותם ליעילים לטיפול באקנה קלה.

עם זאת, זה עדיין רעיון טוב לשאול את הרופא שלך לפני שתנסי את אחד מהטיפולים האלה, מכיוון שהם יכולים להפריע לתרופות אחרות שאת לוקחת. שוחחי עם הרופא או רופא העור שלך על נסיון תרופות כגון:

  • ג’ל המכיל 5% שמן עץ התה. לשמן אתרי זה יש תכונות אנטי דלקתיות ואנטי מיקרוביאליות שיכולות לעזור להילחם באקנה. זה יכול לגרום לגירוי אצל אנשים מסוימים, אז בדקי את זה באזור לא בולט, כמו החלק האחורי של הברך שלך, לפני שמריחים אותו על הפנים שלך.
  • קרם עם 5% סחוס בקר.
  • קרמים עם 2% תמצית תה ירוק.
  • מוצרים המכילים 20% חומצה אזלאית, שהיא חומצה המופיעה באופן טבעי בדגנים מלאים ובחלק מהמוצרים מן החי.
  • קרמים וקרמים המכילים אבץ.
  • שמרי בירה, שאת יכולה לקחת כתוסף דרך הפה כדי להפחית אקנה.

כיצד להשתמש בחומץ ליופי?

קבלת טיפול רפואי לאקנה

שוחחי על תרופות מרשם עם הרופא שלך. אם תרופות ביתיות ותרופות ללא מרשם לא נותנות לך את התוצאות הרצויות, אל תדאגי! הרופא או רופא העור שלך יכולים לרשום תרופות חזקות יותר שעשויות לעזור. שוחחי עם הרופא שלך על ניסיון טיפול מקומי במרשם, כגון קרם, תחליב או ג’ל שתוכלי למרוח ישירות על האקנה שלך.

הרופא שלך עשוי לרשום קרם רטינואיד. רטינואידים הם סוג של ויטמין A הנלחם באקנה על ידי מניעת נקבוביות וזקיקי שיער סתומים. ייתכן שתצטרכי להתחיל להשתמש במוצר 3 פעמים בשבוע, ואז להתקדם עד פעם ביום.

טיפולים מקומיים אחרים במרשם כוללים קרמים אנטיביוטיים עם בנזואיל פרוקסיד או חומצה סליצילית, חומצה אזלאית בעלת מרשם או ג’ל דפסון 5% (אנטיביוטיקה שיש לה גם תכונות אנטי דלקתיות).

שאלי לגבי תרופות מרשם דרך הפה אם האקנה שלך חמורה. תרופות דרך הפה הן תרופות שאת לוקחת דרך הפה, ולכן הן פועלות באופן שיטתי (בכל הגוף שלך) ולא ישירות על העור שלך. לפני שתנסי אחת מהתרופות הללו, תני לרופא שלך רשימה מלאה של כל התרופות שאת נוטלת כעת וספרי לו על כל מצב רפואי שאת עלולה לסבול. זה יעזור להם לבחור תרופה בטוחה עבורך.

כמה אפשרויות נפוצות כוללות אנטיביוטיקה דרך הפה (בדרך כלל בשילוב עם תרופות מקומיות, כמו קרמים בנזואיל פרוקסיד או רטינואידים) ותרופות המווסתות את ההורמונים שלך, כגון גלולות למניעת הריון או ספירונולקטון.
אחת התרופות היעילות ביותר לטיפול באקנה היא איזוטרטינואין.

עם זאת, למרות שהוא טוב מאוד במלחמה באקנה, זה יכול גם לגרום לתופעות לוואי חמורות, כגון קוליטיס כיבית ודיכאון חמור. שוחחי עם הרופא שלך על הסיכונים והיתרונות האפשריים. לעולם אל תיקחי איזוטרטינואין אם את בהריון או מנסה להרות, מכיוון שהוא עלול לגרום למומים מולדים.

בדקי פילינג כימי כדי לעזור ליישר את העור שלך. רופאי עור ואסתטיקה משתמשים בפילינג כימי כדי לסייע בהסרת סוגים מסוימים של אקנה. נקודות שחורות ופפולות הן הצורות העיקריות הנהנות מטיפול זה, והוא עשוי לגרום לעור חלק יותר עבורך. פילינג כימי יכול גם לעזור להפחית את המראה של צלקות אקנה, קמטוטים וקמטוטים ואזורים דהויים בעור שלך. שאלי את מומחה טיפוח העור שלך אם אפשרות זו מתאימה לך.

שאלי את הרופא או המומחה לטיפול בעור שלך כיצד לטפל בעור שלך ואיך להגיע לעור חלק ובהיר? לפני ואחרי הפילינג. העור שלך עשוי להיות אדום, רגיש או דלקתי למשך זמן מה לאחר הטיפול.

הודיעי לרופא שלך לפני ההליך אם את משתמשת בטיפול אחר, כגון רטינואידים, שעלולים לגרום לגירוי רציני אם תשלבי אותם עם פילינג כימי.

שאלי על טיפולי לייזר ואור כדי למזער צלקות. אם יש לך צלקות מאקנה, טיפולי לייזר יכולים לעזור לרכך אותן ולהפחית את המראה שלהן. שאלע את הרופא או רופא העור שלך אם זו אפשרות טובה עבורך.
מכיוון שחלק מהאנשים חווים התפרצויות לאחר טיפול בלייזר, הרופא שלך עשוי להמליץ ​​​​על שילוב טיפול הלייזר עם קורס של אנטיביוטיקה.

אפשרויות אחרות לצמצום צלקות כוללות שימוש בחומרי מילוי עור המוזרקים, קבלת הליך פילינג מקצועי (כגון מיקרו-דרמה או פילינג כימי), או ניתוח לתיקון צלקות חמורות.

שמירה על עור בריא ואיך להגיע לעור חלק ובהיר?

דלגי על מקלחות ואמבטיות ארוכות וחמות כדי להימנע מייבוש העור. השתהות במקלחת חמה או באמבטיה יכולה להרגיש נחמדה, אבל המים החמים יסירו בסופו של דבר את העור שלך מהשמנים הטבעיים. זה יכול להוביל ליובש, גירוי ואפילו התפרצויות. היצמדי למים חמימים בלבד, והגבילי את משך הזמן שבו את במקלחת.

מקלחונים קצרים יותר הם גם ידידותיים יותר לסביבה מאשר ארוכים!

לשפר את היופי הטבעי שלך

הגני על העור שלך מפני השמש כדי למנוע נזק והזדקנות איטית. השמש עלולה להזיק לעור שלך לאורך זמן, ולגרום לו להזדקן מהר יותר. כדי להגן על העור שלך, השתמשי בקרם הגנה יומי עם מקדם הגנה של לפחות 30. הימנעי מהשמש, במיוחד בחלק החם ביותר של היום, שהוא בדרך כלל בסביבות 10:00-16:00.

אם את צריכה לצאת החוצה במהלך אמצע היום, לבשי בגדים המכסים את עורך, כולל כובע, משקפי שמש, מכנסיים וחולצה עם שרוולים ארוכים.

אם את שוחה או מזיעה הרבה, מרחי שוב את קרם ההגנה שלך לעתים קרובות. אפילו מסנני קרינה עמידים במים ישטפו או ישפשפו לאחר זמן מה!

שמרי על לחות כדי לשמור על לחות העור שלך. שתיית מים חיונית לתפקוד טוב של הגוף, וזה כולל את העור. אם את מיובשת, גם העור שלך יתייבש. שתי מספיק מים כדי שלא תרגישו צמא, וזה בדרך כלל מספיק כדי לשמור על לחות הגוף והעור. חלק חשוב מ-איך להגיע לעור חלק ובהיר?

שאף לשתות לפחות 15.5 כוסות (3.7 ליטר) מים בכל יום אם אתה גבר, ו-11.5 כוסות (2.7 ליטר) אם את אישה. ייתכן שתצטרכי לשתות יותר אם זה ממש חם בחוץ או שהתעמלת.
את יכולה גם להעניק לחות על ידי שתיית נוזלים אחרים, כמו מרק, מיצים, שייקים או תה ללא קפאין. גם אכילת פירות וירקות עסיסיים נחשבת!

לטפח את העור שלך על ידי אכילת חומצות שומן אומגה 3. העור שלך צריך שומנים טובים כדי להישאר בריא ולשמור על הזוהר הטבעי הזה.

מזונות עשירים בחומצות שומן אומגה 3 טובים במיוחד להזנה. הוסיפי מזונות כמו סלמון, מקרל, סרדינים, טונה, שמן סויה, אגוזי מלך, זרעי פשתן וטופו לתזונה שלך כדי לשפר את העור שלך.
ניתן לקבל גם חומצות שומן אומגה 3 בצורה של תוסף, כמו כמוסות שמן דגים.

בצעי פעילויות להורדת מתחים כדי למזער פריצות. מתח יכול לגרום לך לפרוץ לעתים קרובות יותר. כדי להפחית את רמות המתח שלך, נסי יוגה, פעילות גופנית או מדיטציה. את יכולה גם לנסות לצמצם דברים שגורמים לך ללחץ. לדוגמה, אם את נלחצת מהחדשות, נסי להגביל את הצריכה שלך ל-30 דקות ביום.

טריק אחד מהיר הוא לקחת רגע בכל יום לנשימה עמוקה. עצמי את העיניים והתמקדי אך ורק בנשימה. נשמו פנימה לספירה של 4, והחזיקו אותה במשך 4 ספירות. נשמו לספירה של 4. המשיכי להתמקד בנשימה שלכם במשך כמה דקות כדי לעזור להשתחרר מהלחץ. עד לפה המאמר שלנו על איך להגיע לעור חלק ובהיר.

פעילות גופנית, עבודה על תחביבים שאת נהנית מהם, האזנה למוזיקה מרגיעה ובילוי עם חברים ובני משפחה הם גם דרכים מצוינות להפיג מתחים!

עברו לדף הבית: מוצרי טיפוח ויופי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהלהמשיך לקנות