איך לגדל שיער מתולתל ארוך יותר?

תוכן העניינים

איך לגדל שיער מתולתל ארוך יותר?

שיער מתולתל דורש טיפול שונה מאשר מקביליו החלקים או הגליים. מכיוון שהוא קצת יותר קפדני, שיער מתולתל גם פגיע יותר לשבירה מוקדמת, מה שעלול להקשות על גידולו לאורכים ארוכים יותר. אבל עם הטיפול הנכון, אפילו שיער מתולתל יכול לצמוח ארוך. המשיכי לקרוא כדי לגלות כיצד.

הגבילי את השטיפות שלך. אל תחפפי את השיער כל יום. שטיפה יומית מורידה את השיער מהשמנים הטבעיים שלו, ומכיוון ששיער מתולתל נוטה בדרך כלל ליובש, שטיפה יומיומית עלולה להוביל לשיער יבש יותר שסביר יותר להישבר. במקום זאת, לשטוף כל יומיים או כמה פעמים בשבוע.

ככל שהתלתלים שלך הדוקים יותר, ייתכן שיהיה צורך לחפוף את השיער בתדירות נמוכה יותר. אם את צריכה לחפוף את השיער בתדירות גבוהה יותר, את יכולה להשתמש בשמפו יבש בין השטיפות הללו.

אל “לשטוף, לשטוף ולחזור” – עצות סגנון עשויות לעבוד עבור אנשים עם שיער חלק יותר, אבל זה לא טוב עבור אלה עם שיער מתולתל. כאשר את שוטפת את השיער, שטפי אותו רק פעם אחת, אך הקפידי על שטיפה יסודית כך שכל הלכלוך והשמן יוסרו משיערך.

קרם לשיער מתולתל

במידת הצורך, תוכלי לשטוף את השיער עם מרכך (המכונה “כביסה משותפת”). כך לא תזיקי לשיער שלך עם סולפטים, שנמצאים ברוב השמפו. זכרי כי כביסה משותפת נהדרת לשמירה על הלחות אך מנקה את השיער בצורה עדינה בלבד.

לשטוף ולתת את השיער שלך בחלקים. שיער מתולתל יכול להיות צפוף וסורר, ולפעמים מקשה על הגעה לכל חלקי השיער שלך. אם יש לך שיער עבה או מתולתל במיוחד, הפרידי אותו ל-4-8 חלקים ושטפי את השיער שלך חלק אחד בכל פעם.

כמה גדול כל חלק צריך להיות תלוי בצפיפות השיער שלך – ככל שהוא צפוף יותר, את צריכה לעשות כל חלק קטן יותר.
שקלי להשתמש בשמפו המיועד במיוחד לשיער מתולתל; הוא עשוי להעניק לחות יותר ולהסיר פחות מהשמן הטבעי של השיער שלך.

השתמשי במרכך עשיר ועמוק במהלך כל שטיפה. אולי אפילו יעזור לך לתקן את הקצוות שלך בין שטיפות אם הם יבשים במיוחד.
את יכולה גם לשקול להשתמש במוצרי לחות/הגנה נוספים לאחר או בין שמפו. מספר שמנים וסרום זמינים שיעזרו “לאטום” את קוטיקולת השיער שלך ויסייעו להגן עליו מפני נזקים.
מרחי את המרכך החל מהחלק התחתון של השיער. בדרך כלל, לא תצטרכי למרוח מרכך יותר ממחצית אורך השיער, אלא אם השיער יבש באופן ניכר ליד הקרקפת.

סגנון

השתמשי במסרק רחב שיניים. אל תנסי לגרור מסרק עדין שיניים או מברשת דרך השיער שלך – זה רק עלול לגרום לכאב, נזק ושבירה בלתי הולמת. במקום זאת, השתמשי במסרק רחב מאוד (כמו פיק) כדי לנתק את השיער שלך לפני העיצוב.

את יכולה גם להתחיל על ידי העברת האצבעות בשיער שלך ואז לסיים את פירוק הסבך עם מסרק רחב שיניים.
בדרך כלל עליך להימנע מצחצוח השיער שלך, אך במיוחד להימנע מצחצוח אותו כשהוא רטוב ובכך רגיש יותר לנזק.

לחצי, לא לשפשף, לחות החוצה. כשאת משתמשת במגבת לייבוש השיער שלך, אל תשפשפי את המגבת בראשך – סחטי את שיערך בעדינות עם המגבת במקום זאת. החיכוך של שפשוף מגבת בשיער שלך יגרום לנזק ויוביל לשבירה קלה.

את יכולה גם לנסות להחליף מגבת בחולצת כותנה או בד מיקרופייבר כדי לייבש את השיער. שתיהן בדרך כלל רכות יותר ופחות שוחקות ממגבות, כך שהן יכולות להיות עדינות יותר לשימוש על שיער.

הימנעי מעיצוב חום. זה כולל ייבוש מכה, סלסול ויישור. חום מוגזם משנה את מבנה החלבון של השיער, מה שמוביל אותו להיות רפוי יותר ופחות גמיש (ולכן נוטה יותר להישבר) עם הזמן.

אם את רוצה להשתמש בחום, השתמשי במוצר מגן חום לפני כן כדי למזער את הסיכוי לקבל נזקי חום.

למרות שההימנעות ממייבש הכביסה היא אופטימלית, לפעמים זה לא מעשי. אם את צריכה לייבש את השיער שלך, עשי זאת עם המייבש במצב נמוך והשתמשי בדיפיוזר. כדאי גם לשקול להשתמש בקרם לעיצוב תלתלים לפני הייבוש.

הימנעי מללבוש את השיער שלך בלחמנייה או קוקו כל יום. לחמנייה או קוקו מזדמנים לא יגרמו לנזק בלתי הפיך, אבל לבישת סגנון צמוד משוך לאחור בתדירות גבוהה מדי עלולה לגרום לבלאי (כלומר, שבירה).
אם את אוהבת ללבוש את השיער שלך בלחמנייה או קוקו, רק וודא שזהו קוקו רופף או לחמניה.

אם את עונדת את השיער שלך לאחור, הקפידי להשתמש בקשירות שיער שאינן מסתבכות. הימנעי מקשרים עם חלקי מתכת ובהחלט התרחק מגומיות גולמיות.

סרום לשיער

טיפול נוסף

השתמשי בטיפולי חלבון או שמן. טיפולי חלבון ושמן מעניקים לחות ומשתקים בצורה אינטנסיבית יותר, מה שאומר שהם עוזרים למנוע שבירה ולשמור על בריאות השיער. רוב האנשים ייהנו משימוש בהם בכל מקום משבוע למספר פעמים בחודש.

אם את בוחרת להשתמש בטיפול חלבון מסחרי, לעתים קרובות מומלץ לאזן אותו עם טיפול מיזוג לאחר מכן או שהשיער עלול להיות נוקשה או פגיע לשבירה.

טיפולי חלבון טבעיים, כמו שימוש בביצה או מיונז, עשויים לעבוד עבור אלו ששיערם אינו מגיב היטב לטיפולי חלבון מסחריים.

שמני שיער מגיעים בשני סוגים עיקריים: איטום ולחות. שמני איטום, כמו שמן חוחובה או שקדים, מיועדים לשימוש עם שיער לח כדי להגן עליו ולאטום לחות, בעוד ששמני לחות, כמו שמן קיק ואבוקדו, כבדים יותר ומיועדים למיזוג עמוק תקופתי.

חימום שמן לחות ועיסוי עדין לתוך הקרקפת למשך בין 5 ל-20 דקות יכול גם לסייע בהענקת לחות לשיער ולעודד צמיחת שיער.

כסי את השיער שלך בלילה. הגני על השיער שלך ומנעי קרזול על ידי כיסויו במכסה משי או סאטן, בנדנה או צעיף לפני השינה. ההגנה הנוספת תסייע במניעת נזקים ושברים מיותרים.
לחלופין, את יכולה לפזר את השיער שלך קלות במים ולאחר מכן לכסות את השיער שלך עם כובע מקלחת ממש לפני השינה כדי ליצור סביבה חמה ולחה באופן טבעי שיכול לעזור לשמור על לחות השיער שלך ומוגן.
אם לשים כובע שיער לא מושך אותך, את יכולה גם לנסות לישון על כרית משי או סאטן, מה שיפחית את החיכוך נגד השיער שלך.

עברו לדף הבית: מוצרי טיפוח ויופי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהלהמשיך לקנות